elskling AB

Elskling utsedd till ett Gasellföretag 2012

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 10:42 CEST

Dagens Industri utsåg nyligen årets Gasellföretag och Elskling AB är ett av de stolta företagen. Att kostnadsfritt hjälpa hundratusentals hushåll att se över sina elkostnader och samtidigt möjliggöra för elhandelsbolagen att växa organiskt har varit ett lyckat koncept.

Enligt Dagens Industri är det färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag som årligen uppfyller de hårda kriterierna och utses till Gaseller.

– När vi initierade projektet år 2006 på KTH hade vi ett mål och det var att reda ut elmarknaden för konsumenterna. Att utses till ett Gasellföretag är något som gör alla på företaget stolta, säger Faraz Azima, vd för elbytesexperten elskling.se.

Elskling.se har nyligen expanderat geografiskt och finns numera även i Norge. Inom kort lanseras även en tjänst för jämförelse och byte av elavtal riktad till företagsmarknaden.

Om elskling.se – Sveriges största sajt för jämförelse och byte av elavtal

elskling.se erbjuder ett för konsumenten kompetent, enkelt och objektivt verktyg som underlättar krångliga jämförelser och bytesförfaranden och därmed stimulerar och ökar antalet som aktivt väljer elhandelsbolag. Sedan starten 2007 har sajten hjälpt över 250 000 svenskar att jämföra och byta elavtal på elskling.se. Företaget grundades och drivs sedan starten 2007 av fem civilingenjörer från KTH som efter några års erfarenhet från näringslivet samlades kring idén om att det behövs en oberoende, heltäckande tjänst av hög kvalitet som ökar transparensen på den svenska elmarknaden. Elskling blev utsedd till ett Gasellföretag 2012 av Dagens Industri. www.elskling.se