SAS

Elva fotografer tolkar Scandinavian Airlines

Pressmeddelande   •  Jun 02, 2003 10:00 CEST

Den 4 juni startar en fotografisk utställning med Råddarna & Fock. Elva fotografer har tolkat företaget Scandinavian Airlines. Temat på utställningen är förflyttning, längtan och drömmar.

Resan symboliserar på många sätt drömmen om någonting nytt, en bättre värld och därför valdes Scandinavian Airlines ut som det företag fotograferna skulle tolka.

– Scandinavian Airlines är ett företag som kommunicerat med ett kvalitativt bildspråk under många år och som värdesätter bild som utryck. Scandinavian Airlines står för skandinavisk design och kvalitet i likhet med våra svenska fotografer, säger Lia Cederström, VD för Råddarna & Fock AB.

– Sedan ett antal år väljer vi bilder med ursprung ur det skandinaviska. Den informativa kommunikationen följs ofta av stillsamma, drömmande landskapsbilder som är unika för Skandinavien, säger Magdalena Rohdin- Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige.

– I vår masskommunikation låter vi ofta liv, aktivitet och människor inspirera till resande och alla de upplevelser som kan förverkligas i och med resan, fortsätter Magdalena Rohdin- Hurtig, marknadschef på Scandinavian Airlines i Sverige. Idén från Råddarna & Fock att på ett annorlunda sätt låta elva fotografer tolka de känslor som resor förknippas med, såg vi som en intressant tanke.

Utställande fotografer är: Labe Allwin, Jan Bengtsson, Stefan Ek, Martin Ekelund, Binge Eliasson, Fredrik Eriksson, Urban Jörén, Jörgen Reimer, Kim Sawyer, Theresia Köhlin samt Björn Tesch.

Utställningen finns att beskåda på restaurang Grodan på Grev Turegatan 16 i Stockholm under perioden 4 juni t o m den 15 september.

INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES