Elvagruppen AB

Elva tecknar ramavtal med Försäkringskassan

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 15:16 CET

Elva och Försäkringskassan har tecknat ett ramavtal gällande leverans av konsulttjänster inom området IT-infrastruktur och IT-produktion. Avtalet är på 3 år och är beräknat på en årlig inköpsvolym på 45 miljoner kronor.

”Då vi är Red Hats enda Premier Business Partner i Sverige är vi väldigt stolta över det förtroende som avtalet med Försäkringskassan ger och vi ser fram emot en långsiktig relation med Försäkringskassan”, säger Patric Svanberg, VD för elva.

”Att vinna en ramupphandling som denna är strategisk och viktig då den möjliggör en fortsatt utveckling och tillväxt inom vårt kärnområde Enterprise Open Source”, fortsätter Patric Svanberg.

För mer information, kontakta:

Patric Svanberg

Elvagruppen AB

patric.svanberg@elva.se

www.elva.se

Om elva

Elva är ett IT- konsultföretag som vänder sig till företag och organisationer som har eller planerar att införa Red Hat Enterprise Linux, JBoss eller andra Enterprise Open Source-lösningar. Elva är Red Hats enda Premier Business Partner i Sverige och säljer konsulttjänster med särskild kompetens inom projektledning, systemadministration, systemutveckling samt testning. Elva har kontor i Stockholm, Göteborg och Linköping. Mer information på www.elva.se.