Universal Music Sweden

Elvis Costello & The Roots släpper den 18 september albumet "Wise Up Ghost"

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 15:08 CEST

Alla som gillar den egensinnige musikskaparen Elvis Costello vet att vi kan vänta oss precis vad som helst i musikväg, från frenetisk poppunk till kammarmusik, från jazz till filmmusik.

Nu bjuder han och det firade hiphop/R&B-gänget Roots från Philadelphia på en spännande mix av dansrytmer, poesi och magisk neosoul. Det var mycket hyschhysch kring inspelningarna, som bland annat resulterade i en hemlig singel som släpptes i samband med Record Store Day i april. I september kommer hela albumet, som förutom hela Roots-gänget även innehåller gästsång av La Marisoul från Los Angeles-bandet La Santa Cecilia. Att skivan dessutom ges ut på legendariska jazzetiketten Blue Note säger en del om spännvidden i detta projekt.