Ladbrokes

EM-KVAL - SVENSK VINST I HOLLAND?

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 10:14 CEST

EM-kvalet är i full gång och Sverige har imponerat under de första tävlingsmatcherna under Erik Hamrén. Vinst med 2-0 mot Ungern och hela 6-0 mot San Marino har gett respekt till och med av VM-silvermedaljören Holland. 7,00 gånger pengarna på svensk vinst känns lockande.

Självklart är Holland favoriter i denna tidiga seriefinal men allt är inte mjukt orange och tulipandoftande i Nederländerna. Skador på båda suveräne Arjen Robben och Robin Van Persie och ett oväntat dåligt publikstöd trots hemmaplan, matchen är inte ens slutsåld, bådar inte gott. Samtidigt har holländarna under presskonferenserna varit ivriga att ta upp hur bra Sverige faktiskt är och framförallt pratat om det största svenska hotet Zlatan Ibrahimovic. Det är uppenbart att Holländarna redan gått in i en försvarsposition om ifall att de inte skulle vinna imorgon.

I Sverige däremot pratas det inte bara om att åka hem med 1 poäng i matchen utan det är fullt fokus på 3 poäng. Lägg därtill att Erik Hamréns mannar fått vila och jobba på sammanhållningen under 6 dagar medan Holland så sent som i fredags spelade borta mot Moldavien och där kom undan med blotta förskräckelsen och en 1-0 vinst. De hade stora problem med målskyttet i den matchen.

”7,00 gånger pengarna på en svensk vinst är onekligen intressant. Holland är förvisso regerande silvermedaljör i världsmästerskapen men jag tycker att det vi än så länge har sett av det ”nya svenska landslaget” varit otroligt intressant. Här tas inga fångar och självförtroendet hos de svenska stjärnorna kan vara avgörande. Jag tror att Sverige vinner denna matchen betydligt oftare än 1 på 7 trots avsaknaden av Mellberg i mittlåset” Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Ladbrokes.

Holland - SVERIGE 1,53 3,75 7,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com