MaskinExpo Sweden AB

Ema planeringsbalk jämnar marken på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2019 22:21 CEST

På årets MaskinExpo, den 23–25 maj, lanserar Rondellen Maskin planeringsbalkar av det egna varumärket ema. Planeringsbalkarna erbjuds i två modeller, vardera i två bredder, vilket täcker behoven hos ett brett register av maskiner.

Std-modellen av planeringsbalken är lättare i sin konstruktion och lämplig för maskiner upp till 16 ton. Modellen finns i bredderna 2 respektive 2,5 meter. HD-modellen har stabilare konstruktionen och är därför tyngre. Den finns i bredderna 2,5 respektive 3 meter och passar för maskiner upp till 25 ton.

– Modellerna levereras med bultade fästen, perfekt för entreprenörer som har maskiner med olika fästen, säger Robert Nilsson på Rondellen Maskin.

Båda bredderna av std-modellen samt HD-modellen på 2,5 meter kan levereras med fästena S45, S50, S60 och B20. HD-modellen på 3 meter kan även levereras med S70, S80 och S2.

I HD-utförande levereras planeringsbalkarna med en skraplist för rullen, vilket är värdefullt om materialet som läggs ut tenderar att fastna på rullen.

För mer information, kontakta:
Robert Nilsson
Rondellen Maskin AB
Tel: 0320–71 54 16
robert@rondellenmaskin.se
www.rondellenmaskin.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se