Ementor AB

Ementor, Eterra och Merkantildata blir Ementor

Pressmeddelande   •  Jul 01, 2003 09:52 CEST

Som vi tidigare meddelat går Ementor, Eterra och Merkantildata samman till Ementor från den första juli. Bolaget kommer att vara noterat vid Oslo Børs under namnet Ementor (EME). Detta betyder att namnen Merkantildata och Eterra försvinner och moderbolaget Ementor ASA får fyra dotterbolag: Ementor Norge AS, Ementor Danmark A/S, Ementor Sverige AB och Ementor Finland Oy.

"Verksamheterna är nu samlokaliserade och vi ser redan ett ökat samarbete mellan de gamla organisationerna", säger Steinar Sønsteby, vice koncernchef i Ementor. "Korsförsäljningsteamen är igång och vi har fått mycket positiv respons från marknaden" fortsätter han.

"Visionen med Ementor är att skapa "the place to be" för våra kunder, våra medarbetare och för våra partners. Vi kommer att uppnå detta genom gemensamma nordiska strategier, värderingar och resursanvändning för att på detta sätt utveckla egen operationell effektivitet. Namnet Ementor valde vi för att företaget ska vara en mentor för våra kunder och partners i deras arbete med att öka den egna effektiviteten" säger Arne A. Jensen, koncernchef i Ementor.

För mer information om Ementor, gå in på www.ementor.com.

För ytterligare information kontakta:
Arne A. Jensen, koncernchef/CEO Ementor ASA, tel. +47 915 14 088
Steinar Sønsteby, vicekoncernchef/COO Ementor ASA, tel. +47 930 55 655

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 500 anställda och finns representerat i 22 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs.