Ementor AB

Ementor får ramavtal om programvaror och tjänster inom offentlig sektor

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2004 10:11 CEST

Ementor är en av åtta IT-leverantörer som har fått ramavtal från Statskontoret om programvaror och tjänster. Ementor kommer att teckna avtal med Statskontoret efter den tio dagar långa besvärstiden, såvida ingen överklagar Statskontorets beslut.

Avtalet löper under två år med möjlighet till förlängning i ytterligare ett år. Genom ramavtalet kommer stat, kommun och landsting i hela Sverige att upphandla varor och tjänster för en miljard kronor, och Ementor är ett av de utvalda företag som får möjlighet att konkurrera om uppdragen.

Inom området för licensierade programvaror, så kallade proprietära programvaror, har stat, kommun och landsting möjlighet att avropa kontorsstöd, operativsystem, säkerhetsprodukter, utvecklingsverktyg, driftstödsprodukter, middleware, databashantering, kommunikationsprogramvara och statistikprogramvara. Därtill kommer tjänsteområdena tekniskt stöd, utformning och implementation av kundspecifika lösningar samt utveckling, utbildning och användarstöd.

"Ementor står väl rustade att förvalta avtalet eftersom vi redan är mycket starka inom programvaror och tjänster. Vi har en stor och väl fungerande konsultorganisation, och vi stöttas av de ledande leverantörerna i branschen. Vi har också stor förståelse för de behov som stat, kommun och landsting har efter många år av samarbete med denna sektor," säger Anders Lundgren, försäljningschef Public, Ementor i Sverige.

För ytterligare information kontakta:

Johan Rittner, vd Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733-67 18 75, tel. +46 (0)8 566 230 08, johan.rittner@ementor.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 300 anställda och finns representerat i 21 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs. För mer information om Ementors erbjudanden besök www.ementor.se.