Ementor AB

Ementor levererar IP-telefoni till Securitas Aroundio

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 10:13 CET

(Sverige) Securitas Aroundio har investerat i en IP-telefonilösning för sitt nya callcenter i Linköping, som tar emot omkring 800 samtal per dygn. Ementor har levererat Cisco-lösningen med ett värde av cirka fyra miljoner SEK inklusive produkter, tjänster och support. IP-telefonin används av såväl callcenterpersonalen som administration och det mobila teamet av teknik- och säljstöd.

Securitas Aroundio, som tillhandahåller trådlösa hemlarm för privatpersoner, har köpt en trådlös IP-telefonilösning av Ementor i samband med att nya lokaler för callcentret byggts i Linköping. I lösningen ingår även NetWise hänvisningssystem med röstbrevlåda, med mera.

"Vi har nu en flexibel lösning som enkelt går att bygga ut med flera IP-baserade tjänster. IP-telefonilösningen är integrerad i vårt affärssystem, vilket gör att vi kan förenkla och förbättra vårt arbetssätt. Den är dessutom skalbar och vi kan enkelt sprida den till nya kontor, vilket stödjer vårt sätta att arbeta. Vi valde Ementor som partner eftersom de är experter på Cisco, har nordisk representation och den kompetens som krävs", säger Jacob Andersson, IT-chef på Securitas Aroundio i Sverige.

Lösningen återfinns även på Securitas Aroundios kontor i Oslo och ett så kallat backbone-nät mellan kontoren gör att de kan agera backup för varandra. I det svenska callcentret i Linköping används IP-telefonin av cirka 130 personer, fördelade på callcenter, administration och mobila användare.

"Jag är stolt över att vi har fått förtroendet att leverera en avancerad IP-telefonilösning till en så affärskritisk verksamhet som Securitas Aroundios callcenter. Det visar att vi har ett erbjudande och en kompetens som svarar mot kundernas högt ställda krav", säger Johan Rittner, VD på Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733 67 18 75, tel. +46 (0)8 566 230 08 johan.rittner@ementor.se
Jacob Andersson, IT-chef Securitas Aroundio AB, +46 (0)705 70 01 65, jacob.andersson@aroundio.securitas.se

Ementor Sverige AB är en komplett lösningsleverantör inom IT-infrastruktur. Vi erbjuder lösningar inom kommunikation, system, säkerhet och informationshantering. Ementor Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Ementor ASA i Norge, som är noterad på Oslo Børs. Ementorkoncernen som består av Ementor och Topnordic har ca 2000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter tillsammans drygt 7 Mdr kr.