Ementor AB

Ementor och Stockholm stad har tecknat outsorcingsavtal

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 14:21 CET

Stockholms stad har valt Ementor som leverantör för driften av sina IT-system. Avtalet löper från årsskiftet till mitten av 2005 och är värt 15 MSEK. Det finns möjlighet till förlängning ytterligare ett år. Ementor befäster och utökar med detta avtal sin position som driftleverantör åt Stockholms stad.

"Upphandlingen vann Ementor i samverkan av kvalitet och pris. Vi har lagt oerhört stor vikt vid framtida samarbetsformer" säger Kjell Jansson, ansvarig för upphandlingen på Stockholm stad.

Avtalet omfattar drift och övervakning av maskinvara, operativsystem, operativsystemnära tjänster samt de applikationer och tillämpningar som ligger på servrarna. Förutom denna bas- och applikationsdrift ingår applikationspaketering och en helpdesk. I affären ingår även ett konsolideringsprojekt av centrala serverfunktioner.

"Vi är extra stolta över att ha vunnit den här upphandlingen i den hårda konkurrens som rådde. Dessutom är ju outsourcing ett fokusområde hos Ementor. Med den här viktiga affären stärker Ementor ytterligare sin position som en central outsourcingleverantör i Norden säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, tel +46 (0)8 566 230 08, mobil +46 (0)733-67 18 75, johan.rittner@ementor.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 400 anställda och finns representerat i 22 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs. För mer information om Ementors erbjudanden besök www.ementor.se.