Ementor AB

Ementor vinner pris som Ciscos Services Partner of the Year

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2006 15:51 CEST

(Sverige)
Utmärkelsen Ciscos Services Partner of the Year gäller hela Norden och Benelux-länderna och är ett erkännande av Ementors förmåga att erbjuda attraktiva lösningar och att ge avancerad support på Cisco Systems produkter. Ementor har dessutom på nytt certifierats som Cisco Gold Partner i Sverige och Norge.

Cisco Systems har utsett Ementor till Services Partner of the Year för Sverige och Northern Europe tack vare att bolaget har en hög andel nöjda kunder och omfattande dokumenterad kompetens på Ciscos produkter. Dessutom har Ementor vunnit pris som Mobility Partner of the Year i Norge.

"Vi har några av branschens bästa partners. Det är deras förtjänst att våra företagskunder får tillgång till teknik som kan utveckla deras verksamhet. Utmärkelsen är ett sätt att lyfta fram och belöna våra allra bästa partners i olika länder. Cisco Systems strävar efter att framhålla samarbetspartners som Ementor, som kan garantera att kunden får de bästa råden för att deras organisationer ska få bättre kommunikation, effektivare samarbete och ökad konkurrenskraft," säger Anders Glantz, Partneransvarig på Cisco System i Sverige.

Ementor har utöver utmärkelserna på nytt certifierats som Cisco Gold Partner i Skandinavien. Ciscos Guldpartnerstatus är en av de svårare och högst värderade certifieringarna inom data- och telekommunikationsbranschen.

"Ementor har varit Cisco Gold Partner sedan denna eftertraktade certifiering infördes. Vi är stolta över att lyckas hålla den höga standard som Cisco ställer på sina samarbetspartners. Den prestigefyllda guldcertifieringen garanterar våra kunder att vi har Sveriges mest kompletta kompetens inom försäljning, implementering och kundstöd på Ciscos nätverkslösningar", säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information om utmärkelsen

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733 67 18 75, tel. +46 (0)8 566 230 08 johan.rittner@ementor.se

Om Ementor
Ementor Sverige AB är en komplett lösningsleverantör inom IT-infrastruktur. Vi erbjuder lösningar inom kommunikation, system, säkerhet och informationshantering. Ementor Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Ementor ASA i Norge, som är noterad på Oslo Børs. Ementorkoncernen som består av Ementor och Topnordic har ca 2 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter tillsammans drygt 7 Mdr kr.

Om Cisco Systems
Cisco Systems är världsledande på nät- och Internetlösningar. Ciscos produkter och tjänster används för att underlätta kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett tid och plats. I över 20 år har Cisco satsat på teknisk innovation, ledarskap i branschen och socialt engagemang. Cisco grundades 1984, har ca 39 000 anställda och omsatte 24,8 miljarder dollar under räkenskapsåret 2005. För mer information besök: www.cisco.se.