Eminent Communications

Eminent Reklambyrå vinner upphandling om nya Söderpunkten

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2016 16:17 CET

När fastighetsbolaget Jefast i våras sökte reklambyrå föll valet på Malmöbaserade Eminent Reklambyrå. Jefast är aktören bakom den pågående förvandlingen av Söderpunkten i Helsingborg. Planen är att skapa ett levande stadsdelscentrum med butiker, restauranger och nöjen från tidig morgon till sen kväll. Fastighetsbolaget räknar med invigning till hösten 2017.

– Vi sökte en stabil byrå med förmåga att ta ett helhetsgrepp på såväl strategi, koncept och utförande. Vårt val föll på Eminent Reklambyrå eftersom vi kände att de förstod våra tankar och behov, förklarar Cassandra Jertshagen affärsutvecklare på Jefast. Vi behövde en byrå som kunde kombinera kreativitet med fullständig leveranssäkerhet, och det har vi hittat i Eminent.

Sedan somras har reklambyrån arbetat med uppdragsgivaren och i morgon, onsdag, tas det officiella första spadtaget för nya Söderpunkten. Eventet sker klockan 10:00 framför den nya entrén på Mäster Palms plats i Helsingborg.

– Vi har arbetat intensivt med att få klart allt inför spadtaget berättar Pontus Hedetoft, projektledare och ansvarig för projektet på Eminent. Det här är ett spännande uppdrag med många utmanande dimensioner som tangerar stadsutveckling. På kort tid har vi gått från strategi till morgondagens event och tanken är ett långsiktigt samarbete.

Eminent har tidigare arbetat med liknande uppdrag, bland annat för PoG Woody Bygghandel, ICA Malmborgs, Sundprojekt och Nestlé Professional World Wide.

Förutom Söderpunkten har Jefast långtgående planer för framtiden. 2017 påbörjas byggnationen av ett 19-våningshus med 80 lägenheter och kontor i kvarterets nordvästra hörn.

Eminent Communications AB är en Malmöbaserad reklambyrå som arbetar med både digital och tryckt produktion. Bland våra uppdragsgivare finns företag som Procurator, Consafe Logistics, Leröy Nordhav, Höganäs Energi och ICA Malmborgsgruppen. Eminent startade i Lund 1997 och finns idag på Media Evolution City i Malmö.