Lindex AB

Emma Wiklund och Vendela Kirsebom Thommessen i julkampanj för Lindex

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2006 17:46 CET

I Lindex julkampanj möts de två nordiska supermodellerna Emma Wiklund och Vendela Kirsebom Thommessen. Emma fortsätter sin roll som Fashion Reporter och rapporterar den här gången från den vita julen där hon träffar Vendela.

Temat för julkampanjen är White Christmas - i en vit miljö, med mycket julkänsla, möts Emma och Vendela. Vitt symboliserar både jul och det nordiska och tillsammans med norska Vendela och svenska Emma förstärks den bilden ytterligare.

-Emma och Vendela är bra ambassadörer för Lindex. De representerar vår huvudmålgrupp, kvinnor med barn, och har värderingar som överrensstämmer med Lindex. Det är viktigt för oss att visa vårt mode på ett inspirerande sätt och det gör Emma och Vendela, säger Glenda Forsmark, Consumer Marketing Manager på Lindex.

Emma Wiklund och Vendela Kirsebom Thommessen är båda modeller, programledare och skådespelerskor. Emma har varit Lindex Fashion Reporter sedan 1,5 år tillbaka och Vendela har tidigare medverkat i Lindex Fashion Report i Norge.

-Med julkampanjen fortsätter vi att utveckla vårt framgångsrika Fashion Report-koncept. Tidigare har Emma besökt olika städer, men nu tar vi det ett steg vidare och rapporterar från en miljö som både ligger trendmässigt rätt och är varm och inspirerande, precis som Lindex mode, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Kampanjen syns från och med vecka 46 och fram till och med jul i TV, på utomhustavlor, i Lindex magasin Fashion Report, på Lindex hemsida och i Lindex butiker. Kampanjen går i samtliga länder; Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Estland och Lettland.

We wish you a Merry White Christmas!

För högupplösta bilder, besök Lindex bildarkiv på www.lindex.se under Press service - Pressbilder - Modebilder.

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Danielson, Informationschef
Telefon: +46 (0)31-739 50 05
Mobil: +46 (0)709-50 16 13

Johan Hallin, Marknadschef
Telefon: +46 (0)31-739 50 04
Mobil: +46 (0)705-10 58 87

Lindex inspirerar kvinnor och deras barn med ett koordinerat och prisvärt mode. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Estland och Lettland är Lindex en av norra Europas största modekedjor. Lindex produktområden är damunderkläder, damkläder, barnkläder och kosmetik.