eMocial Gaming Ventures AB

eMocial Gaming´s nya pusselspel toppar svenska app store listorna

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2013 21:03 CEST

eMocial Gaming, ett nordiskt spelinvesterarbolag vars portföljbolag VisualDreams AB, har lanserat ett nytt & innovativt mobilpusselspel som snabbt blivit populärt och toppar listorna på Svenska app store.

VisualDreams lanserade ´Linkies Puzzle Rush` på IOS som under de första dagarna sedan lansering snabbt klättrat mot toppen av pusselkategorin där man endast har Candy Crush Saga framför sig.

”Vi släpper spelet i Sverige via partnern Ludia Inc som vår första testmarknad och de senaste dagarna har det endast vart Candy Crush som lyckats hålla sig framför oss som det mest nerladdade spelet inom pusselkategorin på app store. Alla eMocial Gamings portföljbolag lanserar endast kvalitetsspel som ska kunna utmana de allra största och jag är imponerad över vad teamet på VisualDreams åstadkommit " säger Alex Aguilera, Grundare utav eMocial Gaming." Alla inblandade parter förväntar sig en liknande framgång i app stores runt om i världen när vi lanserar Linkies Puzzle Rush globalt i Augusti. ”

Linkies Puzzle Rush skakar om världen av pusselspel med en ny och innovativ twist. Spelare kan glädjas åt timtals av hög underhållning.

Länka 3 eller fler matchande former i farten då de studsar mot varandra före tiden tar slut. Släpp lös kraftfulla specialkrafter och slå dina vänners high scores & passera dem på kartan. Samla nog med stjärnor i varje bana för att låsa upp nya världar och nya roliga pussel att lösa! Svik inte de söta Linkies figurerna och känn rushen av Linkies Puzzle Rush! Ladda ner spelet på din Iphone eller Ipad idag!

eMocial Gaming Ventures AB. The premier business partner for aspiring mobile game studios in Scandinavia. Specializes in early stage mobile game investments with the mission of scouting, partnering and proactively growing the future Scandinavian mobile gaming sensations, as well as one of the world’s strongest mobile gaming portfolios with the most talented mobile gaming entrepreneurs from the Nordics.