Empires Varumärken (C3, Salter, HoMedics, Cuisinart, BaByliss, BaByliss for Men, HMDX och The House of Marley).

Empire offentliggörande av årsredovisning 2012

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2013 08:39 CEST

Empire ABs årsredovisning finns nu tillgänglig på Empires hemsida www.empire.se

Resultatet har justerats med - 2,6 Msek som avser justering av uppskjuten skatt. Vidare har en justering gjorts av fördelningen av årets resultat från kvarvarande verksamhet och resultat för avyttrad verksamhet med 4,3 Msek.

För ytterligare information, kontakta: Ulf Bork, VD Empire Telefon: +46 46 8 410 58 400 e-mail: ulf.bork@empirenordic.com

Om Empire: Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem- och hushållsprodukter för konsument-marknaden. I sortimentet ingår hem- och hushållsprodukter samt hårvårdsprodukter, däribland varumärken C3, BaByliss, Cuisinart, HoMedics, Greenpan, Salter och The House of Marley. Sedan 1997 har Empire producerat och marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Företaget är sedan 2 maj 2011 listat  på Nasdaq OMX First North med Wildeco som Certified Adviser.