Empires Varumärken (C3, Salter, HoMedics, Cuisinart, BaByliss, BaByliss for Men, HMDX och The House of Marley).

Empire startar nu upp i Spanien

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2008 11:09 CEST

Empire har anställt Magnus Nylander som country manager i Spanien.

Magnus är svensk medborgare men bosatt i Madrid sedan 8 år tillbaka, där han bland annat har varit med och startat en ledande portal. Tidigare har Magnus arbetat som global account manager och marknadschef på Coca Cola Co under 6 år. Han har mångårig erfarenhet av att arbeta med internationella kunder inom såväl B2B som B2C.

- Vi ser en stor potential i Spanien som kan bli större än Sverige på sikt. Vi har fått lära oss att inte dricka spanskt kranvatten och därmed tror vi att inte spanjorerna gör det heller. Det är fel. En stor del av den spanska befolkningen dricker numera kranvattnet. Trenden är positiv vad gäller kolsyrat vatten i landet, så det här är väldigt spännande för Empire, säger Johan Kalling

Empire startar med införsäljningen av SodaStream nu under hösten och kommer senare att lansera C3 och Scandinavian Standard på den spanska marknaden.

För ytterligare info, vänligen kontakta:

Johan Kalling/ VD - Empire AB
johan.kalling@empire.se

Dick Holmgren/ CFO - Empire AB
dick.holmgren@empire.se

Empire är ett försäljnings- och distributionsföretag inom hem- och hushållsprodukter. Vi finns idag i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum.
www.empire.se

Pressmeddelande från Empire AB