Empower Ab

Empower tecknar långsiktigt ramavtal med TeliaSonera

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2015 14:28 CET

Empower har tecknat ett nytt 3-årigt ramavtal med TeliaSonera i Sverige för byggnation av fiberförbindelser, tekniska anslutningspunkter och utbyggnad av mobilnätet. Det nya avtalet stärker samarbetet mellan Empower och TeliaSonera och innebär en förnyelse av tidigare avtal samt en utökning geografiskt till fler regioner i Sverige och utbyggnad av mobilnät i hela landet.

”Vi är stolta över att återigen bli utvalda som ramavtalsleverantör till TeliaSonera och att ha fått ett utökat förtroende. Vi har under många år tillsammans med TeliaSonera utvecklat vår verksamhet för att möta marknadens krav och behov. Vi är redo att utveckla nya sätt att arbeta och tjänster tillsammans med TeliaSonera för att leverera world class service till TeliaSonera och deras kunder”, säger Camilla Sundström, President för Telecom Network Division och VD för Empower AB.

Mer information:

Camilla Sundström, President, Telecom Network Division, Empower; VD, Empower AB

tfn +46 705 870 875, e-post: camilla.sundstrom@empower.eu

Empower är ett tjänsteföretag som bygger och underhåller el- och telekomnät, underhåller fabriker och kraftverk samt levererar informationshanteringssystem och tjänster till energibranschen. Företaget erbjuder tjänster på över ett hundra orter i Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen. Under 2016 omsatte Empower 243 miljoner euro och det sysselsätter cirka 1700 personer. www.empower.eu