Stressa Ner

En alternativ jul - utan stress

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2018 15:40 CET

En alternativ jul

Hur vill du fira jul? Egentligen?

Att fastna i gamla måsten med stress och köphets är jobbigt. Alldeles för ofta handlar julen om stress, överflöd och tomma plånböcker. Varför inte låta julen bli något fint och kärleksfullt istället?

Kanske är du en av dem som i år väljer att fira en alternativ jul?

Att fira alternativt kan till exempel vara:

Att fira jul med andra än bara sin familj.

Att fira själv, med ett tänt ljus och tid för reflektion.

Att välja annan mat än den traditionella.

Att skippa överflödet och ha färre/billigare julklappar.

Att stänga tv:n och låta de djupa samtalen ta plats.

Genom att låta julen handla om det du vill, att omvärdera den och göra det till det du och dina nära vill, minskar stressen och helgdagarna kan bli en period för återhämtning och nystart.

Med önskan om en fridefull jul,

Mette och Eva

Som tack för att du läst ända hit delar vi gratis med oss av vår E-bok Tankar om Stillhet. Allt du behöver göra är att rekommendera våra krönikor till en vän genom att skicka vidare den här krönikan. Meddela oss sen din mejladress på info@stressaner.se

Stressa Ner består av naturläkare Mette Bohlin och frilansjournalist/författare Eva Robild.

Stressa Ner-krönikorna ges ut en gång i månaden och distribueras via MyNewsdesk. Mette och Eva har tillsammans skrivit böckerna Stressa Ner, Tonårsboken, MatOvanor, Odla med barnbarn samt Örtte & Huskurer, fyra böcker för ungdomar på lättläst svenska och E-böcker på temat Tankar om, till exempel Tankar om Naturlig läkning, Tankar om Stress. Stressa Ner finns även som ljudbok med avspänningsövningar. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se. Böckerna säljs i bokhandeln och via www.robild.se