Innovation push

En alvarlig olycka fick Emanuel att utveckla personlarmet Alerty som fick ett hedersomnämnande.

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2013 16:39 CEST

På en semester i franska alperna störtade han 30 meter ner i en ravin. Efter 20 dygns medvetslöshet vaknade Emanuel Vedefors, 23. Läs mer i artikeln på aftonbladet. http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/emanuel.html

Detta var startskottet på ett svårt projekt inte minst känslomässigt. Alerty har till stor del finansierats av privata sparpengar.

Emanuels företag Innovation push erbjuder nu personlarms-appen Alerty även för företag samt en gratisversion att ladda ner på App Store, kommer snart även till Android. https://itunes.apple.com/us/app/alerty-enterprise/id497652658

Teknikpris 2012, hedersomnämnande till Alerty i Maskinentreprenören nr 6/2012

- det är en trygghet för mig och anhöriga att kunna larma om något skulle hända, säger Emanuel.

Innovation Push AB är ett produktbolag inom mobila applikationer och IT som drivs av tekniska och kreativa innovatörer. Produktutveckling och skräddarsydda lösningar görs i samarbete med konsultföretaget Veprox som hjälper företag att omvandla idéer till färdiga appar. Veprox fick Gasellpriset av Dagens Industri som det nionde bästa tillväxtföretaget i Västra Götaland 2010.
Innovation push -En kreativ leverantör inom mobila applikationer som möter dina önskemål.