Golfhäftet i Sverige AB

En av Sveriges största golftävlingar kommer till Ängelholms GK

Pressmeddelande  •  2012-05-15 11:54 CEST

Nu till Kristi himmelfärdshelgen, torsdagen den 17/5, arrangeras en deltävling i Golfhäftet Trophy på Ängelholms GK. Tävlingen är en av Sveriges största golftävlingar och består av 55 deltävlingar och en stor riksfinal på Sveriges högst rankade golfbana, Bro Hof Slott, norr om Stockholm.

Tävlingen spelas som en partävling och det vinnande paret går vidare till finalen vilken avgörs den 23 juli. Tävlingsformen är så kallad greensome vilket innebär att spelarna i laget slår vartannat slag på vägen fram till hål, en spelform som kräver ett gott samarbete inom laget. I deltävlingen på Ängelholms GK deltar ca 60 lag eller 120 personer.

Totalt förväntas ca 7000 personer delta i de 55 deltävlingarna, varav 110 personer (55 lag) går vidare till final. Utöver finalplatserna gör deltagarna upp om fina priser såsom golfresor, golfutrustning, elektronikutrustning m.m. Tävlingen arrangeras av Ängelholms GK i samarbete med Golfhäftet i Sverige AB

Golfhäftet ger dig möjligheten att spela golf på 371 golfbanor i Sverige, Danmark, Norge och Tyskland till halv greenfee. Du betalar endast 495:- för Golfhäftet, vilket betyder att du redan efter 2-3 rundor sparar pengar. Du bokar tid eller besöker den golfklubb du vill spela precis som vanligt. På golfbanan visar du upp Golfhäftet-kortet och spelar därefter till halv greenfee. Spela några av Nordens bästa golfbanor till halv greenfee, planera din golfweekend eller skapa egna golfpaket.

Vi på Golfhäftet arrangerar även Golfhäftet Trophy som redan 2011 var en av Sveriges största och mest uppskattade amatörtävlingar. Inför 2012 siktar vi på att göra tävlingen både bättre, roligare och större. Tillsammans med ett stort antal samarbetspartners arrangerar vi under 2012 hela 55 st. deltävlingar och avslutar med en stor final på Bro Hof Slott GC i slutet av juli. Vi vill erbjuda dig en tävlingsupplevelse utöver det vanliga.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom