Party Land

En butik med allt till Halloween!

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2010 22:07 CEST

Årets läskigaste maskeradhelg närmar sig, sista helgen i oktober firas Halloween. Party Land har det du behöver för inför Halloweenhelgen, vi har maskeradkläder, halloweenballonger och andra tillbehör.

Vi öppnar butiken 16 oktober i lagom tid till årets största maskeradhelg. Förutom maskeradkläder kan du beställa ballongdekorationer med Halloween tema.

”Halloween är den mest intensiva högtiden på Party Land, efterfrågan på Halloween tillbehör växer. Vi har alla tillbehör och ballonger du kan tänka dig inför denna helg, säger Åsa Bruna franchisetagare för Party Land SKHLM i Skärholmen Centrum.

Halloween firas sista helgen i oktober och kommer ursprungligen från Alla helgons afton (All Hallows Even = Halloween). Skräcktema och bus eller godis (trick or treat) blir allt vanligare under denna helg, vi firar även genom att dekorera med pumpor, spöken och döskallar mm. Alla helgons dag infaller lördagen efter Halloween mellan den 31 oktober - 6 november. Alla helgons dag är den dag då vi minns våra döda genom att placera ut gravljus på deras gravar.

Välkommen till Party Land SKHLM i Skärholmen Centrum, vi hjälper dig att hitta de rätta partytillbehören för en lyckad fest för stora och små. Besök gärna vår webshop som är störst i världen på partytillbehör och störst i Europa på maskeradkläder.

Lite fakta: Den första Party Land butiken öppnades 1984 i Philadelphia i USA och redan 1986 var det en franchisingkedja. Idag finns 540 butiker världen över som hjälper glada kunder.

För frågor om Party Land SKHLM:
Åsa Bruna, 070-740 00 43
asa.bruna@party-land.se