CableCup AB

En CableCup i varje hem - På Stockholm Light Fair är vi en designfavorit hos många

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2016 16:35 CET

CableCup har under de senaste fem åren utmanat den konventionella takkoppen gjord av hårdplast. -"Det skall vara enkelt och snyggt. Vem skulle nöja sig med ett halvmålat räcke? Nu behöver man inte heller längre acceptera att det ser halvfärdigt ut när man sätter upp sina taklampor" säger CabpleCup´s VD Jonas Algotsson.

I år lanserar vi CableCup Compact som är mindre till storleken och som passar bra ihop med lite mindre pendlar. Den bygger på samma smarta patenterade funktion som våra tidigare produkter CableCup Classic och CableCup Hide. Den smarta lösningen att man skall kunna vränga koppen kring sin egen axel för lättare montering och tillgänglighet var en av våra designers Lars Wettres geniala uppfinningar efter att han som så många andra, irriterat sig på att inte få en snygg helhetslösning.

På grund av att takhänget sitter fastmonerat i koppen halkar den aldrig någonsin ner från sladden och den rymmer en hel del sladd också, - som inte sticker ut då den sugs åt mot taket.

På mässan visas också Cablecup Quattro som har 4 utgångar och passar utmärkt för kluster arrangemang. Alla är gjorda i mjukplast, vrängbara och matta för att bättre smälta in i taket.

Välkomna till CableCup i monter B14:10

CableCup är ett svenskt bolag med fokus på innovativa lösningar för belysning och inredning. Bolaget lanserade takkoppen CableCup under 2010 och vann tre prestigefulla utmärkelser redan första året. Internationella Red Dot Design Award, Svensk Forms tävling Design S och DesignTorgets utmärkelse Årets Sak.

Bolagets produkter säljs i ett flertal europeiska länder och har internationella patent som garanterar produkternas unikhet. Tillverkning sker i Sverige och bolaget har sitt säte i den gamla anrika trikåfabriken Resteröds i Ljungskile på västkusten.