Acer Sverige

Acer Iconia A1-830 - En coolare touch

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2014 15:00 CET

16 januari 2014 - Acer presenterar sin nya Acer IconiaA1-830, en 7,9-tums Android-platta med elegant och snygg design, snabb prestanda och livfull IPS-skärm.

Kunderna förväntar sig mer än någonsin från prisvärda enheter, och datorplattan Acer Iconia A1-830 bjuder på en enastående prestanda, en ljus IPS-skärm och högklassig metallfinish som man sällan ser på datorplattor i den här prisklassen.

Snygg design med IPS-skärm

Den silvriga aluminiumutformningen är oerhört elegant, och med endast 380 gram är den mycket portabel. Den lena ytan och de rundade kanterna gör den extra skön att använda. Den 7,9 tum stora skärmen innefattas av en ram som bara är 8,15 mm tjock, vilket gör att man bekvämt kan hålla den i ena handen medan den andra använder den praktiska tiopunktsplattan.

Det högklassiga höljet är tåligt och bekvämt att hålla i, samtidigt som aluminiumbaksidan och mittramen ger styrka och stabilitet till datorplattan. Det ger extra skydd för den 7,9 tum stora skärmen, som har 1024 x 768 pixlars upplösning och IPS-teknik. IPS-skärmen ger en förhöjd tittarupplevelse med klara och exakta bilder för betraktelsevinklar ända upp till 178 grader. Bildförhållandet 4:3 innebär stor bild för webbsurfning och läsning.

Prestanda och lång batteritid för webbsurfning och underhållning

Acer Iconia A1-830 drivs av en Intel Atom Z2560-processor på 1,6 GHz och 1 GB inbyggt LPDDR2 SDRAM-minne, vilket gör det snabbt och smidigt att växla mellan appar och webbplatser, spela upp videor och spela mobila spel bättre. Processorns effektivitet är en orsak till den 7,5 timme långa batteritiden.(1)

Iconia A1-830 har utformats för att ge en riktigt bra bärbar mediaupplevelse, vilket bland annat märks i de dubbla högtalarna. 16 GB lagringsutrymme ger kunderna massor med plats för att spara media och appar, som även kan lagras via microSD-läsaren, som har stöd för kort upp till 32 GB(2).

Den bakre kameran spelar in ljud och bild i 1080p Full HD med 2560 x 1920 pixlars upplösning, medan den främre kameran är utmärkt för videochatt och fotografering med sin upplösning på 1600 x 1200 pixlar samt 720p ljud- och bildinspelning. Med hjälp av datorplattans integrerade microUSB och Bluetooth 3.0 kan kunderna lätt ansluta en rad olika enheter såsom headset och högtalare.

Tillbehör för extra produktivitet och skydd

Det finns en rad olika tillbehör som kan användas för att ha ännu mer kul och vara ännu mer effektiv med datorplattan.

Acer Crunch Keyboard — för användare som behöver ett tangentbord har Acer ett förstklassigt, supersmidigt Crunch Keyboard i elegant silver som endast är 5,3 mm tjockt, ansluts via Bluetooth® 3.0 och laddas via Micro USB. Det mjuka läderliknande fodralet kan enkelt vikas ut och tjänstgöra som ställ för datorplattan.

Acer Crunch Cover — ett fodral som är tillverkat av hållbara mikrofibrer och kan vikas ut till ett ställ med flera olika vinklar för att passa alla användare. Det figurnära fodralet har öppningar för alla portar och finns i flera färger.

Tillgänglighet

Iconia A1-830 finns tillgänglig på marknaden i mars.

Bilder: http://acerbilder.com/images.asp?mf=images&sf=3.+Tablet\A1-830

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.