Vulkanmedia

En efter en – Morden i Nyköping

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 15:29 CEST

En efter en – Morden i Nyköping av Kent Aspemo är en thriller/deckare som utspelar sig i Nyköping med omnejd. Huvudpersonen Josefine Vester kastas plötsligt in i en mardröm efter att ha sett något som hon och hennes vänner inte skulle ha sett. Ingredienser som – ond bråd död, försvinnanden, flykt med döden i hälarna och en oväntad upplösning skapar en kryddstark berättelse som förhoppningsvis skänker en spännande lässtund.

Utdrag från boken:

”Josefine sprang och sprang tills hon helt plötsligt var framme vid Leones parkeringsgarage. Den mörka skåpbilen kom stadigt efter henne. Långsamt kröp den närmare. Hon backade och till slut hade hon ryggen mot den kalla betongväggen längst in. Strålkastarna lyste obarmhärtigt rakt in i ögonen när bilen stannade framför henne. Dörren öppnades och en stor skugga dök fram ur skåpbilen. Med långsamma steg kom skuggan närmare och närmare. Ansiktet började framträda.

Kent Aspemo bor själv strax utanför Nyköping och driver till vardags ett eget konsultföretag inom organisationsutveckling och har förvekligat en gammal dröm att skriva böcker.  ”Efter att framför allt ha läst svenska deckare under ett flertal år blev lusten att skriva själv till slut så stor att det inte fanns någon anledning till att inte göra det.  En efter en är den första boken i en serie om Josefine och hennes förehavanden i Nyköping och Södermanland. Att miljöerna ska existera i verkligheten är viktigt för mig just för att skapa känslan av att det skulle kunna hända. Dessutom kan även verkliga händelser som sker bakas in i berättelserna och på så sätt ge än mer krydda.
Just nu är uppföljaren till En efter en påbörjad”, säger Kent.

För mer information och recensionsexemplar var vänlig kontakta:

Kent Aspemo
kent.aspemo@telia.com

Alla bär på en berättelse - ha du gett ut din?