Idus Förlag AB med ZimZalabim

En fantasisaga utöver det vanliga!

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 16:29 CET

Moa Wallin är författare och illustratör till boken Glittra och Pannkakslandet. Hon är 30 år och kommer från Hälsingland men bor nu i Stockholm tillsammans med sin familj.

Dagarna fyller hon med lek, glitter och konst. Såhär berättar Moa: "Det hela började för många år sedan då jag köpte min alldeles egna minibuss. Den blev klädd i rosa fluff och dekorerad med discokulor och skosulor. Den fick heta Ladymoe. Ladymoe fick efter det följa med på många äventyr och det var då jag kom på mitt konstnamn, Ladymoeproductions, LMP. Pysslet kunde börja och det blev tröjor, tavlor, utställningar, vernissager, glittriga meloner och massa kärlek. Då jag skapar mina tavlor åker jag till 'Moa-världen'. Där blandas spraymålade dansande katter i månsus, gosiga giraffer och de blommiga vännerna. Ibland kommer en lady och tar en vals, ibland kanske en solrosfisk och glittrande tiaror. Nu har jag skapat min alldeles egna barnbok med massor av ingridienser från 'Moa-världen'. Det är en inspirerande värld kan jag lova er och jag hoppas att ni ska tycka om denna färgsprakande saga med fantastiska krumilurbilder lika mycket som jag gör! Boken är också en present till min mamma Ingrid som nog sitter på ett moln i himlen o tittar på mig just nu. Den lilla fågeln i boken som är Glittras fågel har jag såklart döpt till Ingrid. Ideérna tar aldig slut för mig. Nu är det snart vår..sedan ska jag börja på min andra glittra bok..kanske göra lite lok...sen flytta Bali. Livet är kul, helst då man kan få chansen att få läsa en sådanhär bok som 'Glittra och Pannkakslandet'."

Läs Moas debutbok och följ med på en fantasi-saga utöver det vanliga. Du får träffa Glittra, Greta, Bob och en massa färgsprakande små filurer. Resan går från kardemummadalen till ett land där alla är välkomna, söt eller nöt. Men även på de sötaste platserna kan gråklädda, iskalla typer komma slingrandes.... Sedan fortsätter det bubbliga äventyret mot hallon och rosa zebror.

Provläs gärna här

Idus Förlag, förlaget med hjärtat hos författarna

Idus Förlag är ett bokförlag vars fokus är att hjälpa varje kund, utifrån kundens egen önskan, för att uppnå bästa resultat.

Vårt fokus är att ge ut böcker samt att hjälpa egenutgivare med de delar i bokutgivningsprocessen de önskar.

Företaget ägs av Ulrika & Mats Slottner