Sveriges Byggindustrier

En framtida byggbransch utan svartarbete?

Pressmeddelande  •  2012-04-27 15:12 CEST

Eleverna på byggprogrammet är vår branschs framtid. För att förändra attityderna till svartarbete i byggbranschen träffar vi därför eleverna för att prata om frågan. Under den kommande veckan kommer vi under 3 tillfällen att besöka Västermalms gymnasium för att träffa ettor, tvår och treor på byggprogrammet.

Välkomna att vara med!

2/5 13:00
3/5 8:30
4/5 8:30

Västermalms gymnasium i Sundsvall (Bygghallen).

Medverkande: Representanter från Sveriges Byggindustrier och Skatteverket.

Parterna i byggbranschen bedriver ett gemensamt arbete för att förändra attityderna till svartarbete. Det gör vi i projektet ”Ren byggbransch”. Mer information om Ren byggbransch finns på www.renbyggbransch.nu.

För frågor, kontakta Anders Skoogh, chef Sveriges Byggindustrier Sundsvall: anders.skoogh@bygg.org, 070-297 09 63

Bakom Ren byggbransch står Byggbranschen i samverkan, dvs Byggcheferna/Ledarna, Byggnads, Elektriska Installatörsorganisationen EIO, Glasbranschföreningen, Maskinentreprenörerna, Målareförbundet, Målaremästarna Plåtslageriernas riksförbund, SEKO, Svenska Elektrikerförbundet, Sveriges Byggindustrier och VVS Företagen. Mer information om nätverket finns här: www.byggbranschenisamverkan.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom