POST-ART

En garanterat personlig julklapp

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2010 07:39 CET

Antikviteter vintage, modern design, konst och kuriosa är det som gör ditt hem personligt. Att föremålen dessutom är unika gör att hemmet får en personlig prägel. Så vad kan vara bättre som julklapp än ett högst personligt porträtt som stilmässigt passar just din smak och ditt hem.

Jag, Zigge Holmgren är konstnär och en modern porträttör som med digitala penslar gör exklusiva unika porträtt av hög kvalitet. Porträtten är både hållbara och trendriktiga i sin blandning av nytt och gammalt. Mitt porträttkoncept mixar nämligen de klassiska mästarnas stilporträtt med dagens ansikten till ett tidlöst uttryck. En framtida antikvitet som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. En långsiktig inrednings detalj som väcker intresse och ger upphov till samtal och som Ernst Kirchsteigers uttrycker det "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..." Helt enkelt ett roligt sätt att blanda nytt med gammalt. Jag gör porträtt i de flesta stilar och uttryck så inget är omöjligt, din dröm kan bli till verklighet.

Porträtten levereras enkelt i rulle färdigt att läggas under granen. Men var ute i tid en del klappar behöver mer tid än andra. Men får man brottom eller vill låta mottagaren själv vara med och bestämma går det också utmärkt att ge bort ett elegant presentkort.

Som kund får du givetvis vara med under hela den konstnärliga processen. När de arbetet är klart och godkänt så printas verken med ljusbeständig färg på tålig konstnärsduk eller fint akvarell papper av hög kvalité.

En garanterat personlig julklapp och ett idékoncept som jag är ensam om!

För mer information så välkomnar jag dig in i min ateljé på nätet: www.post-art.se eller till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby

ha de bästa av dagar! Zigge Holmgren /POST-ART

Zigge Holmgren
Norra Kyrkogatan 20E
62155 Visby
Tel: 0498 - 212320
mob: 0709 529 951
Mejl: info@post-art.se
POST-ART Pressbilder

Post-Art är ett litet konstnärsdrivet företag som har inriktat sig på porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också body-print och dna-art. Konstnären bakom porträtten heter Zigge Holmgren.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"