Navii

En Gasell kliver ut ur garderoben.

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2011 19:27 CEST

Affärstidningen Dagens Industri har sedan år 2000 utsett Sveriges mest snabbväxande företag, som inte växt genom förvärv eller fusioner. Årligen utses mindre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag och på grund av lågkonjunktur och finanskris är det färre Gaseller än någonsin 2011.

-    I samma takt som branschen haft en markant nedgång de senaste åren, så har vi nästan fyrdubblat vår omsättning. Vi ser det som ett kvitto på att vår satsning på digitaltryck, affärsdriven reklam och avancerade IT-lösningar är en vinnande kombination, säger Amir Kheirmand, VD

Mycket har hänt sedan starten 2004. Idag är Printworks mycket mer än bara ett tryckeri – förutom att vara en av Sveriges modernaste printproducenter levererar företaget resultatdriven marknadskommunikation, och har även utvecklat ett web-to-print system som fått utmärkelsen Sveriges bästa.

-    Denna unika produktportfölj har ibland gjort oss lite otydliga, ibland till och med för oss själva. För att bli tydligare lämnar vi nu namnet Printworks bakom oss och samlar istället all vår kompetens under varumärket Navii. Samtidigt byter web-to-print-lösningen namn till Steem och bolagiseras. Det är mycket som händer nu, berättar Amir Kheirmand.

Gasellkriterierna

För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla dessa kriterier. Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen. Prisutdelningen som anordnas och arrangeras av Dagens Industri ägde rum på Conventum i Örebro den 27 oktober 2011.

En Gasell har:

• en omsättning som överstiger 10 Mkr.
  • minst tio anställda.
  • offentliggjort minst fyra årsredovisningar.
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt.
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • sunda finanser.

Kontaktinfo:
Amir Kheirmand, VD
070 662 52 63amir.kheirmand@navii.se

Bild:
Bild att använda till artikeln

Printworks / Navii AB grundades 2004 i Västerås och har snabbt vuxit till ett etablerat företag med 20 anställda. Företaget erbjuder resultatdriven marknadskommunikation, digitalprint samt webbapplikationer.