W&B of Sweden AB

En given sommarfavorit - Arouz Passion - lanseras!

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 12:41 CEST

GER FESTEN EN KICKSTART
Vinterns succé Arouz Licorice följs nu upp med lanseringen av den fräscha Arouz Passion. Shoten som innehåller lika mycket koffein som en halv kopp kaffe. Eller en hel kopp, om du dricker två. Arouz ger verkligen festen en kickstart.

Bakom Arouz står barndomskamraterna och entreprenörerna Anders Wreling och Carl Bieneck. De har sedan tidigare producerat och marknadsfört energituggummin, energitabletter och alkoholfria energidrycker och har nu etablerat sig i baren.

ALLT BÖRJADE MED EN KUL IDÉ PÅ EN STOR FEST
”Under 2009, var vi med och anordnade en stor fest. Vi fick den utmärkta idén att ta koffeintabletter med lakritssmak och mixa med vodka. 500 energishots senare frågade gästerna fortfarande efter mer. Sedan den kvällen har stor möda ägnats åt att ta fram receptet för den perfekta smaksatta energishoten. Vi är nu, tre år senare, redo att visa upp resultatet av allt det arbetet: Arouz” - Anders

KVALITET ÄR VIKTIGT OCH RECEPTET ÄR NOGA FRAMTAGET. ATT HITTA RÄTT TOG TVÅ ÅR.
”Vi ville skapa något som vi själva ville dricka. Inget som är för sött och kladdigt utan med en smak som håller i längden. Vi använder oss bara av naturliga ingredienser och Arouz är såklart baserad på den finaste alkoholen gjord på 100% spannmål” - Carl

VARFÖR “ AROUZ”?
Arouz är vårt eget sätt att stava "arouse" (eng. "väcka upp") eftersom Arouz är vårt eget sätt att väcka upp publiken.

VAD GÖR AROUZ SÅ SPECIELL?
Förutom den goda smaken innehåller Arouz naturligt koffein som är utvunnet från kaffebusken. Koffein som ju även finns i kaffe stimulerar det centrala nervsystemet och har förmågan att tillfälligt motverka trötthet och öka piggheten.

VAR FÅR JAG TAG I AROUZ?
Är du en bar/restaurang vänder du dig till din grossist som har Arouz på lager och är du konsument vänder du dig till närmaste Systembolag som har Arouz i sitt beställningssortiment.

W&B of Sweden AB är ett företag där erfarenhet och kunskap har integreras i perfekt harmoni. Våra unika produkter sticker ut i konsumentens medvetande. Vi är ett växande företag som sätter värde på de skandinaviska principerna om kvalitet och detaljer. Dessa pinciper vägleder oss vid skapandet av våra produkter.

För stunden fokuserar vi all vår tid och energi åt den nya svenska premiumshoten ”Arouz – The Caffeine Shot” som är rustad med naturligt koffein från kaffebusken för att ge festen en kickstart.