Sport Business Nordic

En halv miljard kronor på scenen - Sport&Pengar

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 08:42 CET

B2B konferensen Sport&Pengar samlar den nordiska sportindustrin den 24 november i Stockholm. Där hålls bla paneldebatten med titeln "Sveriges ledande eventbyråer" som innehåller representanter från fyra av Sveriges absolut största eventbyråer med en total omsättning på 500 miljoner.

Paneldebatten kommer presentera insikter och case från sport events genomförda av Claes Lindström (VD) Fieldwork, Tarja Widell (Commercial Director Event Marketing) Hansen Event & Conference, Andy Pimmeshofer (VD) Minnesota Communications, och Carl-Henric Stjerna (Koncernchef) PS-Communication.

Denna en-dagars konferens kommer även att inkludera intressanta presentationer inom idrottsjuridik, TV-rättigheter, sponsring, målgruppsundersökningar, nya medier och paneldebatter med idrottsförbund, sponsorer och arena aktörer.

Sport&Pengar är riktade åt viktiga beslutsfattare i den nordiska sportindustrin och historiskt sätt deltar bla förbund, föreningar, sponsorer, TV-bolag, rättighetshavare, konsulter, eventbyråer, agenter, advokater, arena ägare, agenter, journalister, mediebolag och leverantörer.

Under dagen kommer flera nätverkspauser att äga rum där goda möjligheter för diskussion och debatt erbjuds.

Dagen avslutas med prisutdelning av priserna Årets Agent, Årets Marknadsförare, Årets TV-bolag, Årets Sponsor och Årets Investor inom svensk idrott 2011. Juryn består av utvalda aktörer som i förväg har nominerat framstående personer, organisationer i branschen.

Intresset är stort och just nu finns det 19 platser kvar till årets konferens som hålls på det nya Scandic Hotels Grand Central på Kungsgatan i Stockholm.

Följande företag är anmälda:
Advokatfirman Lindahl, Aftonbladet, Billboo, Caddie Sport&Business, Canal+, Cohn & Wolfe, Concept Store Sweden, Core Talent Office, Creative Capital, Dalsjö Golf Klubb, Ericsson, Euro Accident, Expressen, Fieldwork, Föreningen Blodomloppet, Google, Gotevent, Göransson Arena, Hansen, Hego, ICA, Idrottens Affärer, IF Brommapojkarna, ISP Sport&Marketing, JJP, MAQS Law Firm, Mediavision, Minnesota, Nordic Brand Academy, Offensive Sport, Pensum, Pool 2 Tusen, PS Communication, Qrodo, Riksidrottsförbundet, Scandic Hotels, Screenbolaget, SEB, Sirius Bandy, Sirus Fotboll, Solvalla, Sponsrings & Event Föreningen, SportBusinessNordic, Sports@Work by Nike, SSI Sweden, Stockholm Fotbollsförbund, Stockholm Maraton, Svenska Bandyförbundet, Svenska Baseboll & Softbollförbundet, Svenska Bilsportförbundet, Svenska Dansförbundet, Svenska Friidrottsförbundet, Svenska Gymnastikförbundet, Svenska Handbollsförbundet, Svenska Handikappidrottsförbund, Svenska Innebandyförbundet, Svenska Simförbundet, Svenska Skyttesportförbundet, Svenska Spel, Svenska Squashförbundet, Svenska Tennisförbundet, SVT, TT, TV4, Vasaloppet, Ullevi, Uppsala Elitidrotts Center, Watch it Live, Viasat, YouTube.

Anmälan & frågor:
Kontakta Henrik Bonnevier, henrik.bonnevier@sportbusiness.se, +46 (0)73-523 97 57.