awum ab

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 17:42 CET

2011-02-17

En handsydd väskinsats i luxuöst läder, för den välorganiserade kvinnan
NYHET i Sverige - 'Gift of the Year 2010' i Storbritannien.

Se hela pressmeddelandet på webben -  med bilder.

Användarna av de populära, både stora och vackra, handväskorna blir så småningom trötta på att rota omkring i röran, som blir bland prylarna i en sådan oinredd väska. De hittar inte mobilen som ringer, de letar efter nycklar och pennor, läppglans och sminkspegel. Den nya väskinsatsen, BagPod® by RedDog, tillverkad i härligt läder eller i naturmaterialet canvas, är en handsydd och omsorgsfullt designad 'organiserare', som håller ordning på prylarna och skyddar det som är ömtåligt. Varje dag, med var sak på sin plats.

De som svarar JA på frågan: -Är du trött på att leta runt i röran i din handväska?, de kommer snabbt att kalla den nya väskinsatsen sin bästa vän. 'Organiseraren' är ett nytt och smart sätt att förvara och ordna sina tillhörigheter. Varje vardagspryl finns alltid på sin plats; snabbt och enkelt hittar man det man söker. Och med ett enda grepp får användaren med sig alla grejor på en gång, när de vill byta till en annan väska, t ex en ryggsäck, datorväska, skötväska.... De sparar tid och känner sig trygga att de får med sig allt, var gång.

Väskinsatsen kan användas som egen handväska - smart och funktionellt på t ex resan! Man får struktur på innehållet i handbagaget och sedan en chic aftonväska. Väskinsatsen BagPod® ger ordning i väskan. För den välorganiserade kvinnan.

På facebook (BagPod Sverige) har vi fått kommentaren från Tina Ulvunger, Uppsala:
- 'Nice to have' eller 'Need to have'? En sådan här känner jag är en 'Must have'! Så snart jag bara bestämt mig för färg...

PRODUKTFAKTA

BagPod® är handsydda väskinsatser i ett vackert, tjockt, mjukt, luxuöst läder med behaglig känsla eller i naturväven canvas. Dess geniala design består i:

* 10 separata fack så att det mesta kan få sin egen plats + det stora mittutrymmet
* 1 inre ficka med blixtlås för säkrare förvar
* 1 nyckelring på en läderrem för att hitta nycklarna direkt eller för att fästa fast plånboken

Läs mer om väskinsatsens innehåll, storlekar, färger, priser och köpställen i Sverige på http://bagpod.se

Väskinsatserna är mycket välgjorda och kommer från den förtjusande lilla staden Abergavenny i Wales. De importeras nu till Sverige av Awum AB, för distribution även till andra återförsäljare.

Rekommenderade butikspriser: 395 kr - 995 kr

För högupplösta bilder, ytterligare information och svar på eventuella frågor - vv kontakta oss på Awum ab.

Annika Winell
annika.winell@awum.se
0171-460335

Varje kvinna inser fördelarna med en organiserad handväska, men hur många av oss har verkligen sett till att ha det ordnat så?

BagPod® - organiseraren - är ett elegant och smart sätt att förvara sina tillhörigheter. Som enda distributör i Sverige kan vi nu erbjuda den efterlängtade väskinsatsen som erhållit utmärkelsen 'Gift of the Year 2010' i Storbritannien.

Awum AB är företaget som startade 2004 för att utveckla en idé till en optisk kvalitetsprodukt, den unika förstoringsspegeln Spegelzoom®, som nu marknadsförs på den nordiska marknaden, hos närmre 200 åf, främst optiker.

Som första och enda distributör i Sverige marknadsför Awum AB nu även den nya väskinsatsen BagPod®, vilken importeras från Wales. Väskinsatsen erbjuds sedan december 2010 den svenska marknaden i egen e-handel - http://spegelbutiken.se - samt hos några återförsäljare.

Vi välkomnar fler återförsäljare till den nya funktionella väskinsatsen - för den välorganiserade kvinnan!