Jabra

EN HELT NY LÖSNING FÖR JABRA-ANVÄNDARE MED Jabra HALO FÖR MOBIL MUSIKANVÄNDNING

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 12:48 CET

Köpenhamn, Danmark, april 2009: Lyssna på musik utan begränsningar med helt nya Jabra HALO.  Den här lösningen är utrustad med trådlös funktion via Bluetooth®-teknik (eller med kabellösning), en snygg och trendig design och ypperlig ljudkvalitet och passar perfekt för musikälskare som vill kunna lyssna på sina låtar överallt.  Tack vare funktionen för att ansluta till en mobiltelefon, MP3-spelare, en bärbar dator och till och med en TV är den här lilla skönheten det enda du behöver för att exempelvis lyssna på de senaste topplistorna.

Med en beröringskänslig kontrollpanel placerad på headsetets sida kan du till och med öka volymen via fjärrstyrning.  Och du behöver aldrig oroa dig för missade samtal, även när du lyssnar på strömmande musik från en mobil, eftersom Jabra HALO tonar ut ljudet och gör det möjligt för dig att svara.

Jabra HALO ingår i sortimentet av innovativa headsetlösningar från GN Netcom och har en klassisk design över huvudet, som skapar ett coolt utseende och är det perfekta alternativet bland sofistikerade musiktillbehör.  Med intuitiv funktion för på-/avstängning, en diskret display för att visa batteri- och anslutningsstatus, en beröringskänslig volymkontroll och vikbar huvudbåge, är lösningen tillräckligt liten (med en vikt på endast 80 gram) för att kunna tas med överallt och ändå stor nog för att ge ett modernt utseende.

Jabra HALO är kompatibel med all trådlös Bluetooth®-teknik (A2DP) för musikuppspelning och alla 3,5 mm-enheter för musikuppspelning.  Den är mångsidig för att kunna växla mellan trådlös och kabelansluten teknik, så att du bara behöver ett headset för att höra ljud från mobiltelefonen, bärbara datorer, MP3-spelare och till och med TV:n.

Kristallklar ljudkvalitet kräver också kristallklar samtalskvalitet och Jabra HALO kommer inte att göra dig besviken.  Med Noise Blackout™, en teknik för störningseliminering som dämpar omgivande ljud, kommer den person du talar med att uppleva att din röst är oerhört levande!  Noise Blackout™ har utvecklats unikt för GN Netcom och bygger på användning med dubbla mikrofoner för att skapa en röst där bakgrundsljud effektivt dämpas och ljudkvaliteten blir optimal. I användning tillsammans med avancerad DSP-teknik och skydd mot akustisk chock, som övervakar den inkommande ljudvolymen, balanseras ljudet för att filtrera bort bakgrundsbrus och samtalsparter får en naturlig röstkvalitet.

Jabra HALO kommer att finnas att köpa hos utvalda återförsäljare till ett pris på omkring 1000 kr.

Nyckelspecifikationer för Jabra HALO:

• Bluetooth® trådlös teknik
  • A2DP för strömmande musik
  • Multiuse™
  • Automatisk hopparning med mobiltelefon
  • Beröringskänsliga knappar
  • Noise Blackout™ -teknik med dubbla mikrofoner
  • Hopvikbar huvudbåge och väska
  • Samtalstid – 8 timmar
  • Musiktid – 8 timmar
  • Standbytid – 8 dagar
  • Vikt – 80 gram
  • Mått – 54 mm x -165-190 mm x 136 mm
  • Laddare – mikro-USB

* Jabra HALO är kompatibelt med Bluetooth (A2DP) ®-teknik för trådlös användning och 3,5 mm-musikspelare

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

Om GN Netcom

Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 100 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset och högtalartelefoner för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

LOKAL KONTAKT                                 GLOBAL KONTAKT

John Bäckström                Anne Raaen Rasmussen

Försäljningschef              Vice President, Mobile Division

+358 40 865 8252              (+45) 45 75  88 88

© 2008 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN A/S. Alla andra varumärken som förekommer häri tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).