Equalate

EN HYLLNING TILL KVINNORS HISTORIA!

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2019 17:22 CET

EN HYLLNING TILL KVINNORS HISTORIA! Equalate och Teater X möter Elin Hedén

Ett historiskt event där vi kommer få uppleva ett samtal mellan Johanna Lundin och Elin Hedén under improviserad gestaltning av Teater X. Samtalet kommer fokusera på kvinnors historia ur tre perspektiv; KVINNORS RÖSTRÄTT 100 ÅR , KVINNOHUSET VÄSTERÅS 40 ÅR och ELIN HEDÉNS EGEN BERÄTTELSE. Elin Hedén är verksamhetsansvarig på Kvinnohuset Västerås och gjort ett fantastiskt arbete för att driva verksamheten med målet jämställdhet och ett samhälle fritt från våld.

Plats: Västmanlands Teater, Teatercaféet
Datum: 10 mars 2019
Kl: 13.00-14.30
Biljetter: Fri entré , men hämtas i Västmanlands Teaters foajé från kl:12.00 på söndagen 10 mars. Först till kvarn! Alternativt förboka via : info@equalate.se . Ange namn och antal biljetter.

OM KVINNOHUSET VÄSTERÅS
Föreningen Kvinnohuset är en ideell förening som verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män och mot alla former av våld och förtryck. Kvinnohuset driver en kvinno-och tjejjour som ger råd och stöd till våldsutsatta kvinnor och tjejer.

OM TEATER X
Teater X lyssnar till publikens berättelser och gestaltar dem på scenen genom improviserad playbackteater. I föreställningen vävs händelser, minnen och ögonblicksbilder samman, där den röda tråden är livet och hur det är att vara människa. I händerna på aktörer och musiker får berättelserna liv.

OM EQUALATE
Equalate är ett utbildningsföretag med lång erfarenhet av att stödja och utveckla organisationer inom jämställdhet, mångfald och inkludering. Equalate har skapat Sveriges första Mångfaldsdiplomering och arbetar interaktivt och verksamhetsnära för att nå ett jämlikt samhälle.
www.equalate.se

OM EVENTET
Detta är en del av Equalates projekt CREATIVE ACTIVISM som är en rad olika aktiviteter där vi lyssnar, samlar intryck och ifrågasätter vår samtid genom konst. Med dessa aktiviteter vill vi väcka känslor, tankar och rörelser mot ett jämlikt samhälle!

Eventet arrangeras av Equalate i samarbete med Teater X , Kvinnohuset Västerås och Västmanlands Teater Till eventet: https://www.facebook.com/events/400054980565196/

Vi ger vi er kunskap, verktyg och inspiration för att nå era mål inom jämställdhet, likabehandling och mångfald!