POST-ART

En julklapp att minnas

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2010 09:30 CEST

I år ska det vara en personlig, hållbara och minnesvärda julklapp. En  originell  gåva som är lika rolig att ge som att få och som också kan gå i arv.

POST-ART gör unika porträtt som både är hållbara och trendriktiga i sin blandning av nytt och gammalt. Ett porträttkoncept om mixar de klassiska mästarnas stilporträtt med dagens ansikten i ett tidlöst uttryck. Eller som i framtidens porträtt där människans DNA, den inre koden, görs till unika konstverk. Bilder som kommer att bli framtida antikvitet och kunna gå i arv från generation till generation. En långsiktig inrednings detalj som väcker intresse och ger upphov till samtal och som också passar perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..." Ett roligt sätt att blanda nytt med gammalt som också är den klara inredningstrenden just nu.

Så vad mer kan man önska av en julklapp till vänner, föräldrar och den älskade. Ett porträtt på barnbarnen till mor- och farföräldrarna är till exempel en gåva som alltid uppskattas och som i det här konceptet ger så mycket mer än vad ett vanligt foto kan ge.

POST-ART porträtten är en mix som lånar friskt och låter sig inspireras av andra konstnärer. Ingen epok eller stil är främmande så man kan tillexempel välja frasande siden och spetsar ifrån 1700-talet eller serieteckningens stilistiska uttryck. Man kan också plocka in sina personliga tillhörigheter i porträtten och på så sätt förmedla och visa vem man är. Resultatet är ett eget och annorlunda porträtt som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. Zigge Holmgrens porträtt finns redan i många hem och han har även fått äran att göra flera kända ansikten som tillexempel Babben Larsson, Lasse Berghagen, Robert Aschberg, Horace Engdahl och Jean-Pierre Barda.

DNA-ART är framtidens porträtt och helt unika konstverk där den inre koden görs till vacker konst. Det är fantastiskt att kunna upptäck skönheten i sin egen unika personlighet, det finstilta i det allra innersta. En harmonisk DNA-struktur byggd på uråldrigt stjärnstoff, en lyrisk abstrakthet. I de här porträtten är den digitaltekniken renodlad och DNA-porträtten är tänkta att väcka en ursprunglig lust till harmoni och vila i rummet, likt en ikon. Naturens form är alltid perfekt, en harmoni byggd på dess eget kaos... DNA-porträtten har en sällsam stillhet och lämnar ett märke, för kommande generationer att fantisera runt. Detsamma gäller de andra genetiska bilderna - BODYPRINT-ART.

BODYPRINT-ART är finger, barnfötter, munnar och andra kroppsavtryck. Streck och punkter motsvarar hos varje människa ett helt eget universum, återigen naturens finstilta rader. Att tillexempel ge bort ett avtryck av den egen pussmun till sin älskade är en fin kärleksförklaring. Precis som ett avtryck av den nyföddes lilla fot eller hand är ett fint kärleksminne. Zigge förvandlar alla slags avtryck till uppförstorade dekorativa bilder, unika konstverk

POST-ART porträtten levereras enkelt i rulle färdig att ramas in eller att läggas under granen som de är medans DNA-art redan har en exklusiv Perspex konstglasmontering. Vill man låta mottagaren själv vara med och bestämma går det också utmärkt att ge bort ett elegant presentkort. Presentkorten har visats vara populära som dopgåva till just babyfotsavtryck.

Som kund får du vara med under hela den konstnärliga processen. När de arbetet är klart och godkänt så printas verken med ljusbeständig färg på tålig konstnärsduk eller fint akvarell papper av hög kvalité.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information välkommen till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby eller in i ateljéerna på nätet: www.post-art.se och www.dna-art.se

Zigge Holmgren
Norra Kyrkogatan 20E
62155 Visby
Tel: 0498 - 212320
mob: 0709 529 951
Mejl: info@post-art.se
POST-ART Pressbilder
DNA-ART  Pressbilder

Post-Art är ett litet konstnärsdrivet företag som har inriktat sig på porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också body-print och dna-art. Konstnären bakom porträtten heter Zigge Holmgren.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"