POST-ART

En kyss betyder så mycket

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2011 08:36 CET

De flesta förälskelser dör efter förta kyssen. Helen Fisher från Rutger-univeritet i New Jersey har studera kyssens betydelse för en relation. Hennes studie visar att hela 60 % avslutar relationen efter första kyssen och att kyssen som värderingsinstrument både ska inge sexlust, romantik och trygghet. Kyssen är också universell och återfinns som liknande värderingsredskap i djurvärlden. Elefanter till exempel stoppar in snablarna i varandra munnar och gosarrunt lite.

Därför är det av värde och en investering att spara den första Kyssen.

Konstnären, Zigge Holmgren på det lilla företaget DNA-ART förvandlar i konceptet LIP-ART kyssavtryck till en uppförstorad dekorativ bild, ett unikt konstverk. Så tveka inte! Konstkyssen blir dessutom med tiden ett ovärderligt minne, ett signum för din kärlek och är samtidig en mycket dekorativ inredningsdetalj som ligger i tiden. Konstverken printas med ljusbeständiga färger i Giclée Fine Art teknik som garanterar mer än livslång njutning och är exklusivt monterade på Perspex konstglas med vit PVC-baksida. Önskas annan montering kontakta Zigge Holmgren.

Perspex konstglasmontering är en tåliga och stilrena montering, en modern och elegant finish där bilden får tala för sig själv. Porträtten monteras med framsidan direkt mot 4 mm kantslipat konstglas som ger en otrolig färgåtergivning, en extra djupkänsla och skydd av utskriften. Baksidan är i vit pvc-plast med stilfull och praktisk upphängning som skapar 2 cm avstånd till väggen och gör att bilden "svävar".

Som kund får man givetvis vara med under hela den konstnärliga processen.

En garanterat personlig julklapp!

För mer information så välkomnar jag in i till LIP-ART på nätet. Eller till ateljén på Norra Kyrkogatan 20E i Visby

Zigge Holmgren

Norra Kyrkogatan 20E 62155 Visby

Tel: 0498 - 212320 mob: 0709 529 951

LIP ART  på facebook

Pressbilder

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook