LCN Sverige AB

En lyxsemester för händerna – SOL, den nya solskyddande vårdserien från LCN

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 15:14 CEST

Stockholm, juni 2013 – Sommaren är här och vare sig det är i cabrioleten, strandstolen, i trädgården eller vid poolen, så är målet att lyfta humöret och fånga så mycket sol som möjligt. Avkopplande solbad är avslappnande och kul. Men detta njutningsfulla nöje innebär också vissa risker – och utan rätt skydd blir solen snabbt hudens fiende.  Det är inte bara ansiktet och kroppen som utsätts för mer solstrålning än vanligt under sommaren, händerna är ännu mer exponerade.  SOL är uppkallat efter den romerska solguden och skyddshelgonet och är den första riktiga solskyddsserie som LCN lanserar. Tre vårdande produkter i läckra burkar med matchande accessoarer och ett lika läckert nagellack. Med SOL kan händerna nu
njuta till fullo av sommarsolen, skyddade, stylade och förföriskt väldoftande.

Sommarvården börjar gärna med den vårdande SOL Enzyme Hand Peeling, en ren enzympeeling – helt utan grova korn och därmed utan någon mekanisk exfoliering som kan kännas obehaglig på solutsatt hud – den fräschar upp och gör huden len och smidig. Den aktiva enzymingrediensen i den här produkten har en djuprengörande effekt och lösgör milt döda hudceller och förhårdnader vilket efterlämnar en hud som känns silkeslen. Exfoliering ger en klarare  hudton och gör det lättare för huden att tillgodogöra sig vårdande ingredienser.

Den intensivt vårdande solskyddskrämen SOL Hand Cream SPF 15 innehåller inte bara en fotostabilt UVskydd utan har också en antiageing effekt. Det kraftfulla systemet med UVA/UVB-filter ger ett optimalt omedelbart skydd samtidigt som det motverkar skador orsakade av solen, så som pigmentfläckar, uttorkning och rynkor.  Vitamin C och E är anti-oxidanter och skyddar huden från negativa effekter av fria radikaler. Solrosolja har en fuktbindande effekt, samtidigt som den smörjer huden och stimulerar hudens cellregeneration. Den sensuella mjuka doften och den silkesmjuka konsistensen ger huden en riktig lyxsemester.

Särskilt efter solbadande är det fördelaktigt att ge en handvård som är rikligt återfuktande
efter solens uttorkning. SOL Overnight Repair Hand Mask för solutsatt hud, en intensivt vårdande mask som med fördel får verka hela natten avslutar serien. Pantenol och solrosolja har fuktgivande, mjukgörande och lindrande effekt och främjar hudens naturliga cellregeneration efter solbadande. Den sensuella mjuka doften och silkesmjuka konsistensen hos den här nattmasken kommer att skämma bort både hud och sinnen – också under sömnen.

SOL-serien charmar med sin somriga förpackning som är en inbjudan till dagdrömmar. Färgnyanserna i turkos, mörkt brun och guld ger känslan av en lyxig semester på en exklusiv resort. Serien får ett litet extra lyft genom det perfekt matchande nagellacket SOL Nail Polish turquoise lagoon och den matchande strandväskan SOL beach bag.

SOL Hand Cream SPF 15, SOL Overnight Repair Hand Mask och SOL Enzyme Hand Peeling finns också tillgängliga tillsammans med SOL Nail Polish turquoise lagoon i ett stilrent SOL Set. Med händer optimalt skyddade, återfuktade och stylade med serien LCN SOL – nu är sommar
och semestertider välkomna.

Den stilrena SOL tester diplay gör att alla tre vårdprodukterna och det matchande
lacket hamnar i blickfånget för kunderna på din salong.

Serien LCN SOL finns tillgänglig på svenska marknaden under sommaren 2013 på nagelstudios, salonger och i utvalda webbutiker.

LCN är del av det välrenommerade kosmetikföretaget Wilde Cosmetics, som erbjuder högkvalitativa kosmetiska produkter och tjänster. För 25 år sedan – år 1985 – användes för första gången ljushärdade resiner från dentalindustrin för att förlänga och förstärka fingernaglar under varumärket Light Concept Nails – ett varumärke som kom att förkortas till LCN genom åren. Idag säljs mer än 3000 innovativa vårdprodukter, inklusive hand-, nagel- och fotvård och makeup, framgångsrikt över hela världen under det här varumärket och alltid med högsta kvalitetsstandard, exklusiva ingredienser och optimal kompabilitet. LCN Sverige AB är generalagent för alla LCNs koncept och produkter i Sverige och har sitt säte i Nacka, Stockholm under ledning av Anna Wagner.
Slutkonsumenter kan inhandla LCNs produkter bl.a. via online butikerna www.topstore.se och www.beautyplanet.se, på hudvårdssalonger och nagelstudios, vissa parfymerier och i hälsofackhandeln samt ett specialsortiment av LCNs produkter i apotekshandeln, bl.a hos Medstop.  För mer information besök gärna : www.lcn.se eller www.shop.lcn.se