CQP

En mer värdefull Black Friday

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2018 10:38 CET

CQP har för oss sedan starten handlat om att göra rätt saker av rätt anledningar. Vi uttrycker detta genom att skapa tidlösa produkter av hög kvalitet som på olika sätt förkroppsligar våra inspirationskällor. Det betyder också att att vi eftersträvar långsiktighet; både avseende hur människor konsumerar och hur vi bygger vårt företag. Inom handeln står lönsamhet i direkt relation till ökad konsumtion, därför blir det ibland en svår balansgång när man söker tillväxt. För att följa de värden vi tror på så kommer vi istället för att sänka priserna under Black Friday-helgen donera 10 % av vår försäljning till organisationen Zambian Carnivore Program och deras arbete för att skydda utrotningshotade djur på den zambiska savannen. Varför vi valde denna fråga grundar sig i en intervju vi precis gjorde med Nina Siemiatkowski, en person som följer sin passion och gör det hon brinner för. Nina lämnade en framgångsrik näringslivskarriär för att ägna all sin vakna tid åt att följa och fotografera lejon på savannen. Fotograferandet utvecklades till en vilja att skydda denna fascinerande arts överlevnad; en väg vi självklart vill stödja liksom uppmana er att läsa vår intervju med Nina.

Om CQP
CQP grundades 2014 i Stockholm, Sverige. Vår vision är att omdefiniera vad sneakers är och hur de kan användas. Det gör vi genom att applicera den hantverksskicklighet som ofta finns i klassisk skoproduktion på dessa typer av skor. Produkterna är gjorda av noga utvalda material och sydda för hand i syfte att skapa tidlösa skor som rör sig i gränslandet mellan ledigt och elegant. Vi riktar oss till dem som både känner- och uppskattar skillnaden. CQPs produkter är tillgängliga genom våra egna säljkanaler och genom ett ökande nätverk av återförsäljare i städer som London, New York, Amsterdam, Köpenhamn, Zürich och självfallet Stockholm.

CQP is founded on a conviction that doing the right things, the right way, and perhaps a bit differently, is what makes us stand out. We operate slowly and passionately in a fast paced world. We take great care to nurture our core values involving quality in all we do and design that lasts over time