Swentech Utbildning AB

En ny standard för hantering, förpackning och förvaring av PCB

Pressmeddelande  •  2010-09-24 15:47 CEST

NYHET! IPC-1601 - Printed Board Handling and Storage Guidelines

The industry's sole guideline on the handling, packaging and storage of printed boards. The guidelines in this document are intended to protect printed boards from contamination, physical damage, solderability degradation and moisture uptake. Consideration is given to packaging material types and methods, production environment, handling and transport of product, establishing recommended moisture levels, establishing baking profiles for moisture removal and the impact of baking on printed board solderability. 18 pages. Released August 2010.

Standarden finns som bok, CD samt ett kit bestående av både bok och CD. Den tillhandahålls av distributören Swentech Utbildning.

Mer information, se nedan.

Presskontakt:

Maisa Ek, Swentech Utbildning AB, 08-704 99 88

Swentech Utbildning är auktoriserat av FMV att hålla utbildning och utfärda behörighetsbevis inom mjuklödning och ytmontering (FSD5115 och FSD5117). Swentech är medlem i IPC och officiell distributör av IPC-standarder. Våra instruktörer är certifierade enligt FSD- och IPC-standarder. Vi har flera decenniers samlade kunskap inom elektronikutbildning.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom