Larsson & Co - konsulterna som kan ITIL & Förändringsledning

En ny tids Ledarskap - Det självspeglande ledarskapet

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2012 12:49 CEST

Det finns bara ett sätta leda och det är genom dig själv. Genom dina egna erfarenheter, kunskaper och känslor utvecklas och mognar du in i rollen som ledare.

Många av dagens ledarskapsutbildningar och kurser förlitar sig på teorier och modeller 50 till 100 år tillbaka i tiden. En ny tids ledarskap har nu sett dagens ljus, ett ledarskap där människan och individen är den absoluta utgångspunkten, ett ledarskap vi kallar det självspeglande ledarskapet™. Faktum är att 100 % av alla medarbetare är människor och 100 % av alla chefer är människor, den som därför inte inser att ledarskap handlar om individen förstår sig varken på affärer eller det moderna ledarskapet.

Det självspeglande ledarskapets ™ grundtes:
Allt vi känner, gör, säger och ger uttryck för åskådliggör vem vi är. Vem vi är speglar (där av självspeglande) vårt ledarskap. Vi är alla olika, även du och det måste du acceptera och ta lärdom av. Vi är alla unika, och därför har vi alla rätten att bli särbehandlade.

Genom att erbjuda verklighetsförankrade och inspirerande utbildningar och föreläsningar presenterade med ett stort personligt engagemang vill vi utmana och utveckla människor. Vi tror på dig som individ, människa och ledare.

Larsson & Co är experter på att analysera, utveckla och etablera de processer, tjänster, verktyg och organisatoriska strukturer som behövs för att skapa ett modernt ledarskap och/eller en förtroendeingivande IT leverans.

Genom att använda etablerade ramverk och metoder som Det Självspeglande Ledarskapet, ITIL, FIRO, MFAF, brainstorming hjälper vi våra kunder att realisera förväntade effekter och resultat. Allt med utgångspunkt från ”best practice”.

Vi är ett företag som lever och marknadsför oss genom det goda ryktet snarare än dyra annonser.

Vår bok "Kan jag så kan du" är en skildring av ett vardagens ledarskap. Det är en berättelse av
och om en spännande människa som på ett personligt och självutlämnande sätt
berättar om sina erfarenheter, misstag och lärdomar.