Residensportalen AB

HyresvillkorInga djur, ingen rökning, deposition 19500 sek
Uthyrningsinformation
Månadshyra19500 SEK
Hyresperiod2014-09-25 till 2016-08-31 (kan hyra ut längre och/eller kan hyra ut kortare)
Uthyres tillStora och börsnoterade bolag, medelstora bolag
(omsättning 50-100 mkr), ambassader, statliga eller andra samhällsinstitutioner
MöbleringFlexibelt
Inkluderat i hyranVärme, elektricitet, bredband, tv
Den boende har tillgång tillDiskmaskin, balkong, dvd, mikrovågsugn, tvättmaskin, torktumlare, cykelrum, förråd, allmänt tvättutrymme, återvinningsstation, bredband service (adsl), tv abonnemang (kabel)
Tilläggstjänster köpta av hyresvärd
KontraktskrivningKontrakt som följer lagen och skyddar hyresgäst såsom hyresvärd samt tydliggör bådas skyldigheter och rättigheter. Kontrakten skrivs alltid av en registrerad hyresförmedlare.
InstruktionsmallProfessionell instruktionsmall inför överlämning av bostaden.
Fastighetsinformation
Byggår1928
Kök renoveringsår2014
Badrum renoveringsår2000
Kollektivtrafik
Färdsätt1 minut(er) till tunnelbana

Residensportalen har sedan 2003, organisationsnummer 556652-6074, arbetat som en etisk och trygg hyresförmedlare av företagsbostäder och privatbostäder i andra hand. Vi erbjuder en marknadsplats för hyresvärdar och bostadssökande av alla kategorier i hela Sverige.

Vår målsättning är att sammanföra marknadens mest seriösa hyresvärdar och bostadssökande och skapa bästa möjliga uthyrningsförhållande för andrahandsuthyrningar. För registrerade användare erbjuder Residensportalen välutvecklade och beprövade verktyg och tjänster som t.ex. hyreskontrakt och dokumentmallar, allt för att underlätta uthyrningen i andra hand. Residensportalen garanterar att webben och dess tjänster håller den sekretess och flexibilitet som hyresvärdar och bostadssökande kräver.

Vår expertis och erfarenhet har format oss som hyresmäklare. Residensportalen AB  har genom ett gediget arbete skapat oss erfarenhet och gott rykte i en bransch som präglas av mycket höga förväntningar. Marknaden för företagsbostäder och bostadssökande är krävande och komplex och vi har idag över nio års erfarenhet av andrahandsuthyrning. Vi har använt vår expertis och vår erfarenhet och tagit fram ett av marknadens mest avancerade webbverktyg för andrahandsuthyrning. Residensportalen  är en trygg miljö för hyresvärdar som vill marknadsföra sina bostäder och bostadssökande som söker bostad.

Residensportalen AB har sitt säte i Stockholm men marknaden för andrahandsuthyrningarhar inga geografiska gränser. Vare sig ni är hyresvärd med en bostad för uthyrning i andra hand eller om ni söker bostad är det Residensportalen som kan hjälpa er till en trygghyresförmedling!

Residensportalen AB är medlem i SHRF och alla dokument på Residensportalen är utvecklade och skrivna av hyresmäklare som är registrerade hos Fastighetsmäklarinspektionen och som följer Sveriges hyreslag samt FMIs regler och riktlinjer.

Vi begär inte exklusivitet på förmedlingsuppdrag men vi vill göra våra kunder uppmärksamma på att det tillkommer och försvinner aktörer på vår marknad hela tiden. Vi rekommenderar er att kontrollera den förmedlare ni anlitar på www.allabolag.se och även kontrollera deras registrering som hyresmäklare på www.fmi.se. Det finns många IT bolag som har sidor som hyr ut bostäder. Residensportalen är erfarna hyresmäklare som har en bra IT lösning. Vår förhoppning är att marknaden värderar den erfarenhet vi besitter som rutinerade uthyrare av andrahandsbostäder.