POST-ART

Ett personligt konstverk

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2011 08:40 CET

Porträtt i olja har genom århundraden varit den bild av en person som ansetts bestående för eftervärlden. Fotografiet har i moderntid till viss del fått ersätta det. Och nu har DNA-porträttet kommit som ett unikt självporträtt av en persons inre kod. Kanske är det morgondagens porträtt till eftervärlden.

DNA är en förkortning för DeoxyriboNucleic Acid, det kemiska ämne som innehåller all ärftlig information. Det bildar en personlig bild av en persons yttre och inre där till exempel kön, ögon och hårfärg avbildas.

Det Visby-baserade företaget DNA-art erbjuder, i samarbete med svenska DNA-Guide, din inre kod som vacker konst.

Konstnären Zigge Holmgren, som står bakom företaget DNA-art, skapar en tavla på konstglas, målarduk eller väggtapet utifrån en digital bild av den enskildes DNA. Man väljer själv vilken stil och färgnyans man vill ha sitt DNA-porträtt.

Läs mer om detta i artikeln Din inre kod som vacker konst och i tidigare blogginlägg.

Om du vill beställa ett eget porträtt så görs det direkt via DNA-arts hemsida.

Välkommen med din beställning!

Zigge Holmgren / DNA-art

Norra Kyrkogatan 20 E 621 55 Visby

Tel: 0498-21 23 20 Mobil: 0709-52 99 51

info@dna-art.se

Pressbilder DNA-art

DNA-Guide

DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook