Panasonic Tools

En riktig POWERNYHET! Panasonic Tools lanserar två högkvalitativa bitsset för proffs.

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2017 11:09 CET

Äntligen! Efterfrågan har varit stor och pågått under en lång tid, vilket är varför det är extra roligt att kunna meddela att det sedan januari 2017 är möjligt att köpa Panasonic Tools egna högkvalitativa bitsset - optimalt anpassade för dig som proffsanvändare! Givetvis är de två seten av oslagbart bra kvalitet och kommer i 71 respektive 25 delar.

Panasonic lanserade i januari 2017 två bitsset som täcker alla behov. Dessa två oumbärliga proffsanpassade bitsset av högkvalitativt S2-stål (Molybden-Vanadium-stål) är praktiskt färgkodade för att underlätta vid användning och kommer i en smidig väska i snygg carbondesign.

TOOL BS 3A - 71 delar
71-delars Panasonic EU BITSSET

• ABS / TPR-låda med EVA-sats (uppfyller REACH & RoHS)
  • Färgkodade bits av högkvalitativt S2-stål (Molybden-Vanadium-stål), sandblästrat matt.
  • 60 st 25 mm standardbits som täcker de flesta skruvbehov.
  • En ¼’’ x 60 mm bitshållare med magnet i rostfritt stål och en ¼’’ x 65 mm bitshållare med ‘quick release’.
  • 9 st 75mm långa bits gör det lättare att komma åt i trånga utrymmen.

TOOL BS 4A - 25 delar
25-delars Panasonic EU BITSSET

• ABS / TPR-låda med EVA-sats (uppfyller REACH & RoHS)
  • 16 st 25mm standardbits och en ¼’’ x 60mm bitshållare med magnet i rostfritt stål.
  • Med mini-bitsspärren och ¼’’-sexkantsadapter kan man använda de 6 st medföljande hylsorna (storlek 6 / 7 / 8 / 10 / 11 / 13).

Hittas hos din lokala Panasonichandlare.

Ladda ner pressmeddelandet som pdf.

För mer information, kontakta:
Anders Sebelius, VD och försäljningschef

anders@toughtools.se

Mats Gille, produktchef

mats@toughtools.se

Panasonic Tools är en ledande tillverkare av batteridrivna handverktyg som skruvdragare, borrmaskiner, borrhammare, sågar, slipar och fogsprutor för professionella användare inom hantverk och industri. Verktygen kännetecknas framför allt av hög kvalitet, driftsäkerhet i extrema miljöer samt extra lång hållbarhet. Genomtänkt design, låg vikt och minimala vibrationer gör dessutom att verktygen är både skonsamma och lätta att arbeta med.

Panasonic Tools – som ingår i den japanska elektronikkoncernen Panasonic Corporation – distribueras i Sverige av ToughTools Sverige AB. Se www.panasonictools.se.