Webbevakning i Sverige AB

En samlingssajt för kunskapsöverföring om social media

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 14:49 CEST

Vi lanserar en ny blogg och samlingssajt om social media, ett ämne som är rykande aktuellt för de flesta företag och privatpersoner. Inläggen vänder sig både till nybörjaren och de mer insatta och handlar om praktiska saker, guider, strategi, nyheter, trender, events och aktiviteter, för användaren och i större termer för företag.

Det är både vi på Webbevakning och gästbloggare med olika perspektiv, som skriver i bloggen. Det fina i den här kråksången är att alla kan vara med och bidra med sin kunskap och sina erfarenheter. Vi har en frågelåda där vem som helst kan ställa frågor, så svarar vi i bloggen. Inga frågor är för små, stora eller pinsamma!

Varför startade vi den här bloggen? Vi ville ha en ventil för att kommunicera kring sociala medier. För att uttrycka vårt perspektiv och för att sprida information och kunskap till alla intresserade. Många känner att de borde "göra något med social medier" men är lite osäkra. Vi skapar en kunskapsbank, helt enkelt.

Vi har redan hunnit skriva om bland annat Tio saker din mormor kan lära dig om social media, Sociala medier i arbetslivet, Vad händer med ditt liv på nätet när du dör? och har fler teman och gästbloggare planerade för hösten.

Välkommen till Socialwebb.se!

Är din webb det säljverktyg den kan vara?
Har du idéer du skulle vilja göra eller nyheter som inte publiceras? Då finns vi där för dig. Med enkla och tydliga paketlösningar där du vet vad du får, tar vi hand om din webb. Vi tar ansvar, driver och jobbar löpande med ditt innehåll. Texter, bilder, grafik, kampanjer med mera, för att din webb alltid ska vara färsk och så intressant som möjligt.