Sale Nordic

En skarp blogg om kundbeteende och detaljhandelstrender har sett dagens ljus!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 16:47 CET

Sale Nordic's Henrik Öhman, en av de ledande experterna inom kundbeteende i butik och detaljhandelstrender, har denna vecka lanserat en ny blogg avsedd att hjälpa intresserade att navigera rätt i det nya detaljhandelslandskapet. Bloggen återfinns här: http://retailblog.salenordic.com

Det nordiska detaljhandelslandskapet och kundernas beteende kommer att förändras mer de kommande 10 åren än vad som skett under de senaste 30 åren. "En sak är säker: För att vinna kampen om kunden och deras plånböcker framöver krävs ett nytt tankesätt och agerande från såväl detaljister som varumärken", säger Henrik Öhman som är chef för analyser och rådgivning inom konsumentbeteende och detaljhandel på Sale Nordic. I mer än tio års tid har han hjälpt detaljhandelsföretag och varumärken att lära känna sina kunders beteende och därigenom öka sin försäljning.

"Intresset för kundbeteende är stort och varje vecka får vi förfrågningar om mer insikter och information. För att möta efterfrågan startade vi efter mycket arbete från Henriks sida stolt bloggen vi nu kallar för Passion for Retail. Den här vägen kan nu alla löpande ta del av Henriks spaningar och reflektioner runt detaljhandelns utveckling och kundernas föränderliga beteende", avslutar Joakim Gavelin, VD för Sale Nordic.

Sale Nordic är Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi erbjuder 4 tjänster i 4 länder samordnat via 1 kontaktyta. Bemanning, Rekrytering, Field Marketing och Retail Intelligence. Läs mer på www.salenordic.com/sv