Virtuous Spirits AB

En sommarkyss från Virtuous Vodka

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 09:32 CEST

Årets sommardrink från Virtuous Spirits heter Sommarkyss - en syrligt svalkande drink på Virtuous Vodka Raspberry och röda vinbär. Vi plockar dem helst från den egna trädgården, men i brist på egna röda vinbär går det att hitta ekologisk juice på röda vinbär i välsorterade livsmedelsbutiker.

5 cl Virtuous Rasberry
3 cl Juice av röda vinbär
1 cl Sockerlag
1 cl citronjuice
5 cl Organic Cava eller Prosecco

Servera i valfritt glas på is. Vi väljer ett rocksglas med en stor isbit. Garnera med röda vinbär och hallon.

Gör så här: häll alla ingredienser utom cava/prosecco i en shaker, skaka med is (om du inte har en shaker kan du använda en tillbringare och röra kraftigt). Sila ner i glaset du valt att servera i, toppa med cava eller prosecco.

Om Virtuous Spirits

Virtuous Spirits är ett svenskt ansvarstagande dryckesföretag med kärlek till äkta smak. Vi vet att naturen skapar smaker bättre än människan och utvecklar våra drycker utifrån detta, med en produktion som inte tar några genvägar och är skonsam mot miljön. Företaget tillverkar och säljer Virtuous Vodka. För mer information se www.virtuousvodka.com