Visto förlag

En sorts kärleksroman

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2018 11:33 CET

Rött är Kärlekens färg – En sorts kärleksroman är en berättelse om Elsa, Lisen och Kim. En roman som berör vikten av att vara rädda om det lilla barnet inom sig och hur lätt det är att kränkningar blir till svårläkta sår. Den visar också på möjligheter och vilken roll det spelar med bemötandet, stödet från omgivningen samt den egna kraften. Boken skildrar unga människor i en kamp att ta sig fram i tillvaron där tankar och händelser blandas på ett lättfattligt och livfullt sätt och om kärlek i olika former.

Vad ryms i begreppet kärlek och vad händer när det missbrukas. En berättelse med era bottnar och undertoner, som framgår alltmer ju längre in ibland sidorna läsaren kommer. Berättelsen är spännande och griper tag. Den tar läsaren genom era både tanke- och känslonivåer, där ljus och mörker blandas.

Författaren Elisabeth Lampinen vill framförallt framhäva de äkta värdena, vikten av att finnas där för varandra. De värden och det varande som inte går att köpa för pengar, värden som är livsviktiga för att kunna leva och inte bara överleva. Hon vill också framhålla och betona flickors och kvinnors rätt att själva bestämma och vikten av att orka och våga säga nej. Att klara av att säga nej är många gånger förutsättningen för att kunna säga ja.

Elisabeth är legitimerad psykolog och arbetar med barn- och ungdomar. Främst inom Elevhälsan men även genom sin firma där hon tar uppdrag från socialtjänster, behandlingshem med flera. Elisabeth är trebarnsmamma, farmor, kvinna, författare och psykolog som är naturnära med båda fötterna på jorden, men som ibland svävar lite fritt.

Titel: Rött är Kärlekens färg – En sorts kärleksroman. ISBN: 978-91-8752-392-2
Författare: Elisabeth Lampinen
Provläs boken: https://np.netpublicator.com/netpublication/n36111240

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Visto förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt direkt med författaren:
Elisabeth Lampinen
elisabeth_lampinen@hotmail.com

Visto förlag ger ut böcker av författare som brinner för sin bok och vill vara delaktiga i att sälja och marknadsföra.