Lejet design

En student som vågar satsa på egen hand i bistra tider!

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 13:37 CEST

Louise Paulsson i Träslövsläge, är en positiv student, som vågar satsa på nya utmaningar, en före detta undersköterska, förvandlades till möbeldesigner genom sin Utbildning Produktutveckling, Design och Marknadsföring på Campus i Varberg.

Nu åker hon Halland runt i raketfart och besöker förskolor och andra tänkbara kunder.

Hon har nu fått chansen att göra detta som ett Examensarbete för Campus.

- Den här möjligheten kommer aldrig tillbaka, konstaterar Louise. På heltid kunna ta tillvara allt jag lärt mej på min KY-utbildning och få in mitt nystartade företag Lejet Design på marknaden.

Det som fick Louise att börja studera i vuxen ålder, var efter hon varit mammaledig några år, började hungra efter nya utmaningar.

Louise har alltid arbetat inom omsorgen som undersköterska, och kände ett starkt behov efter utveckling.

- De här två åren har verkligen gett mig mycket i min personliga utveckling och även ren ny kunskap inom produktutveckling och hur jag till och med kan driva en firma. Det är aldrig försent för förändringar...

Louise har vuxit upp i Filipstad och flyttade till Stockholm 1992, där hon fick arbete inom demensvården.

Hon träffade sin man 1996, och efter två år flyttade de till Varberg.

- Det var vindsurfingen för min man som drog, ler hon och tittar ner i kaffekoppen.

Nu bor hon med sin familj, två barn och man i den underbara lilla fiskebyn Träslövsläge utanför Varberg.

Lejet Design, är en enskild firma, där Louise har ritat en möbelserie som är anpassad till bl.a. förskoleverksamhet, väntrum på t.ex. sjukhus. Grundmöbeln är ett funktionellt lekbord i valnöt och björk, som gör den mycket smakfull. Kvalitén är suverän. Bordet ska också marknadsföras till butiker som vill ha en snygg och funktionell "lekhörna" åt sina kunder. Redan under sina två första veckor på sin Examens-period, fick hon förfrågningar på andra möbler, bla ett matbord, som hon nu håller på att skissa på till en kund.

Hon håller också på att utveckla en möbelserie som heter Ny-retro.

- Jag gillar 50- och 60-tals stil på möbler, med en blandning av nytt och gammalt, får man ett riktigt personligt hem.

Lejet Design är Louise framtidsdröm, något hon verkligen satsar på.