Olof Röhlander AB

En svensk vinnarskalle på scen i New York

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 18:22 CEST

Målet satte han upp redan 2006. Idag gjorde den svenske mentale styrketränaren och föreläsaren Olof Röhlander premiär på den amerikanska scenen.

Efter att ha finputsat på engelskan och sitt föredrag in i det sista steg den svenske föreläsare Olof Röhlander upp på New York-scenen klockan 08:00 i morse amerikansk tid. På hotell Hilton höll han ett 30-minuter långt Pep Talk, i syfte att ge morgontrötta och stressade amerikaner energi och motivation att göra sitt bästa veckan ut.

– Du behöver ett peptalk som detta minst en gång i månaden, sa Jeremy Selter som arbetar med Business Development & Retail Marketing Strategies på Wrapp.

– Great speach, det här måste jag föra vidare till mina studenter när skolan börjar igen, sa en annan och försvann i mängden utan att hinna lämna sitt namn.

Olof Röhlander är nöjd efteråt.

– En riktig urladdning att hålla föredrag i en stad som New York, men det kändes bra och nu är bollen äntligen i rullning.

Ända sedan 2006 har Olof Röhlander haft det uttalade målet att så småningom inta Broadway. Efter en mycket framgångsrik karriär som Sverige mest bokade föredragshållare där han talat till mer än hundra tusen människor, var det nu dags för den nya utmaningen. Det 30-minuter långa föredraget är bara början på hans amerikanska dröm.

– Här i New York är konkurrensen enorm med kanske 25 000 föreläsare, men här är också allt möjligt.

För mer information, gratis pressbilder och kontakt:

Olof Röhlander

Licensierad mental tränare - Inspiratör

olof@upphopp.se

www.upphopp.se

För mer information om föreläsningen i New York: www.peptalknyc.com

Bild finns även i pressrummet

För mer information om Olof Röhlanders övriga verksamhet www.upphopp.se

Olof Röhlander är licensierad mental tränare, certifierad coach och har en bakgrund som elitspelare i bordtennis.  I New York håller han även en workshop med 15 deltagare från Sverige. ”Bli en vinnarskalle” är en tvådagarsutbildning i motivation, målsättning och mental träning.

Samtidigt lanserar han sin andra bok med samma titel i Sverige. Boken är en uppföljare till ”Det blir alltid som man tänkt sig” som sålt i över 30 000 exemplar. Den nya boken ligger redan etta på Forums försäljningslista.