E-butik i Norden AB

En uppdaterad webbutik är företagets bäst uppdaterade produktkatalog

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2007 15:27 CEST

Hela produktsortimentet kan uppdateras på ett par timmar och kan därmed alltid hållas aktuell i en webbutik. Till skillnad från papperskatalogen som alltid riskerar att bli ogiltig som källa till både ordinarie priser och produktbeskrivningar, extrapriser och olika erbjudanden.

En webbutik med ett lättillgängligt produktsortiment kan därför betraktas som överlägsen papperskatalogen, både pris,- hanteringsmässigt och ur miljösynpunkt.

http://www.e-handelsskolan.se/ehandlare_inom_vvs.asp har vi har precis lagt ut en intervju med Anna Stensson, ekonomi- och webansvarig på Mani Armatur, ett vvs-företag som presenterar och säljer sina produkter både via sin webbutik och sin papperskatalog. Anna Stensson berättar att dessa två media är båda bra för att nå ut till sin målgrupp. Men fördelen med hemsidan är att man kan hela tiden förnya den och lägga in nya produkter vilket gör den överlägsen en papperskatalog.