Kreationslotsen

En värmande livsomvändning - skrivliv med vardag och värme.

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 15:19 CEST

Jeanette Niemi har länge drömt om ett skrivande liv i varmare klimat. Till en början såg det omöjligt ut med tanke på make, barn, ekonomi och arbete. Förutom träning, vänner och annat som många säkert känner igen sig i. Vändningen kom när omöjligt byttes ut mot ”hur kan det gå?”. I långa samtal med maken bestämdes att den bästa lösningen för familjen är att Jeanette lämnar Sverige för skrivande några veckor varje år. Valet föll på Spanska solkusten där familjen varit tidigare och klimatet är behagligt under vinterhalvåret.

Har det varit enkelt? Både ja och nej. Det har varit en lång resa att få in skrivandet i en vardag med familj, heltidsarbete och kontinuerliga studier. Allt mer utrymme har under åren succesivt skapats för eget skrivande och studier inom skrivande. När beslutet väl var fattat, blev det enkelt, då stod det klart vad som behövde göras för att familjen ska må bra.

Jeanette har valt att starta eget företag för att få ett friare liv och för att arbeta med sin passion – skrivande.  Hon driver idag Kreationslotsen som ägnar sig åt att hjälpa människor att förverkliga sina drömmar och mål. Genom handledning, coachning och kurser skapas möjligheter att förverkliga drömmen om att skriva en bok eller komma i gång med sitt skrivprojekt. De digitala möjligheterna gör det möjligt att vara delaktig i vardagslivet hemma. Under utomlandsveckorna umgås familjen flitigt via Skype, chat och mobilens meddelandetjänster. Vilket också är en förutsättning för att hjälpa kunderna på distans. Detta tillsammans med inställningen är avgörande för att det ska fungera.

Att arbeta som coach handlar om att vara uppmuntrande och hjälpa klienten att hålla fokus mot sitt mål. Men också utmanande och ge klienten en möjlighet att se sina egna vägar och våga ta steget som gör att man kommer hela vägen dit man vill. För Jeanette är det viktigt att leva som hon lär – att drömma och utmana sina egna antaganden om vad som är möjligt.

Den 21 oktober är det dags att återvända till spanska solkusten för att slutföra pågående manus innan det skickas till förlag och påbörja ett nytt skrivprojekt. Som egen företagare är det möjligt att samtidigt arbeta med klienternas skrivdrömmar. Förutom att kommunikationen med familjen sker digitalt i större utsträckning så är skillnaden bara att arbetsplatsen ser lite annorlunda ut.

Jeanette vill inspirera flera att göra verklighet av sina drömmar. Hon berättar gärna mer, för dina läsare, om sitt skrivliv och hur man kan göra sina drömmar till verklighet. Jeanette bloggar också under resan på www.jeanetteniemi.se.

Kreationslotsen erbjuder tjänster för individer och organisationer som är i behov av förändring och utveckling.

Coach, skribent och konsult som tycker personligt bemötande, kvalitet, uppriktighet och utmaning är viktigt.